Senaste nytt

4x statuspoäng på SAS Oktober 2021 - Januari 2022

Dum fråga, får dumt svar men så är jag lite av en nybörjare när det gäller EB-poäng etc.. Hur som helst, jag saknar idag 11k för att nå upp till EBS (ytterligare 2k kommer inkasseras innan året är slut via SAS MC). Jag har en resa till MIA bokad under min kval.period (1/2-2021 -> 31/1 2022) som kommer ge mig 12k X 4 = 48k. Innebär det då att jag går direkt från EBB till EBG? Eller måste jag ha varit minst EBS innan jag kan bli EBG? Är frågan ställd i fel tråd så hänvisa gärna bara till vilken tråd som är bättre lämpad att ställa frågan i. :)

Dum fråga, får dumt svar men så är jag lite av en nybörjare när det gäller EB-poäng etc.. Hur som helst, jag saknar idag 11k för att nå upp till EBS (ytterligare 2k kommer inkasseras innan året är slut via SAS MC). Jag har en resa till MIA bokad under min kval.period (1/2-2021 -> 31/1 2022) som kommer ge mig 12k X 4 = 48k. Innebär det då att jag går direkt från EBB till EBG? Eller måste jag ha varit minst EBS innan jag kan bli EBG? Är frågan ställd i fel tråd så hänvisa gärna bara till vilken tråd som är bättre lämpad att ställa frågan i. :)

Finns inget krav på att du vara i en viss medlemsnivå ett tag för att kunna gå upp (Du blir dock rimligen EBS efter ditresan och EBG när du kommit hem).

Du är med på att tråden handlar om intjäning av poäng och inte kostnad för att boka?
Absolut. Ser nu att jag av någon konstig anledning citerade fel inlägg. Inlägget jag skulle citera var ett om en bokad resa till MIA för ca 115,000 poäng och som skulle inbringa ca 90,000 statusgrundande poäng. Så min fråga var on-topic (intentionen åtminstone). Nu hittar jag dock inte inlägget längre...

Kan tipsa lite om SAS bästa tillgänglighet till MIA.
Bokade en sån här i Januari, bör ge 22 500*4 = 90 000 poäng och förnyat EBD för 92564 poäng + 993 kr.

ecb5d59217f9ec7f123cb6d83c89fed2.png

Aldrig tänkt på att köpa en resa för poäng och tjäna in nästan motsvarande i statuspoäng. Men har aldrig hittat en t/r till USA för den poängkostnaden?

Absolut. Ser nu att jag av någon konstig anledning citerade fel inlägg. Inlägget jag skulle citera var ett om en bokad resa till MIA för ca 115,000 poäng och som skulle inbringa ca 90,000 statusgrundande poäng. Så min fråga var on-topic (intentionen åtminstone). Nu hittar jag dock inte inlägget längre...

Aha, ja det var lågt. Kan ju vara felskrivning, alternativt en resa bokad tidigare under pandemin, jag upplevde att det under en period var markant lägre poängpriser för att boka en vanlig resa för poäng.

Aha, ja det var lågt. Kan ju vara felskrivning, alternativt en resa bokad tidigare under pandemin, jag upplevde att det under en period var markant lägre poängpriser för att boka en vanlig resa för poäng.
Ja onekligen lågt. En enkel biljett ligger runt det poängpriset har jag för mig. Vi får se om jag får något annat svar :)

Ja onekligen lågt. En enkel biljett ligger runt det poängpriset har jag för mig. Vi får se om jag får något annat svar :)

- Det har varit väldigt låga priser på SAS Business (16-18kSEK) till flera USA-destinationer nu senaste tiden, vilket konverterar till låga poängpriser på revenuebiljetter.

- Han har dragit av 22 500 från priset eftersom han tjänar 22 500 baspoäng.

- Han har förmodligen EBD-rabatt (30% på revenuebiljetter för poäng) eftersom han skriver "förnyat EBD".

Tycker det låter rimligt med 92 564 poäng i nettokostnad för den biljetten.

Det är ingen felskrivning utan helt riktiga priser man får som EBD ned 30% rabatt på poängpriset. Detta fenomen uppstår när det finns kampanj i Business vilket inte är direkt vanligt. Tror ordinarie priset är ungefär 160k poäng tur och retur, efter rabatt och avräkning av de nya poängen man får blir det ca 90k poäng i kostnad för resan och några hundralappar i skatter.

Nu har jag lagt alldeles för mycket tid av de sena timmarna på kvällen efter att Mrs.GOTBound, Master GOTBound och GOTBound Jr. somnat, det som vi pappor kallar egentid...

Dock tror jag hittat den ultimata sweetspotten som jag precis bokade: GOT-BER en veckodag i december, 24 segment och 9 992p för [citerar @JacobGBG] överkomliga 1 678 kr, 95 minuter på BER.

Det kostar mig en semesterdag, men semesterdag finns det gott om pga. uteblivna långresor.

Hej alla flyg gurus,
Är ny på det här, även ny medlem här. Här läst igenom måååånga trådar för att försöka få ett grepp på effektiv poäng samlande.
Har skaffat Amex Premium och SAS MC Premium.

Är också sugen på att levla upp till EBG och GOTBounds GOT-BER förslag verkar riktigt effektiv. Hats of for research.
Var kan jag boka det här typen av flyg, SAS.se verkar inte vara så smidigt.
Är det någon specifik sida som ni använder?

/Grey

Toppen