Senaste nytt

4x statuspoäng på SAS Oktober 2021 - Januari 2022

palmen

Moderator
Tror ni någon sådan här kampanj kan komma tillbaka eller det var något speciellt för corona tiden?
Denna kampanj var helt och hållet pga Covid och att få folk att försöka boka sas.
Senast det var 2/3/4x poäng var väl 2013 under julkalendern och då var det inte baspoäng man fick utan extrapoäng.

Med det sagt så är det troligtvis extremt låg chans att det kommer en 4x kampanj igen. Sen vet vi ju inte vad som händer med chapter 11 mm. Om sas snabbt måste få in pengar i bokningar kan ju kampanjer av olika slag dyka upp, men extremt osannolikt att de skulle boosta baspoäng.
 

011430121

Medlem
Jag tror att SAS behöver få fler passagerare, augusti var en månad som hade budgeterats med fler passagerare, dessvärre för SAS är många tveksamma till att boka hos bolaget efter senaste strejken, såg en uppgift på att bolaget tappade runt 500 miljoner SEK.
Vi går mot nedgång av konjunkturen, ekonomin blir sämre för många privatpersoner.

Jag tror att när F&F kampanjens sista bokningsdag är över den 3 oktober kommer det någon ny kampanj priskampanj, alla har ju inte fått F&F erbjudanden
En annan kampanj kan vara 2xbaspoängen under december till slutet av mars Q1 ( i SAS verksamhetsår är detta andra kvaralet) på året är det sämsta när det gäller intjänade pengar för flygbolagen.

Tror att de kommande 6-9 månaderna kommer att bli extra tuffa för SAS, det är väl någon gång runt mars- juni 2023 vi vet om SAS har någon framtid i nuvarande skepnad.
 

Hachans

Medlem
Jag tror att SAS behöver få fler passagerare, augusti var en månad som hade budgeterats med fler passagerare, dessvärre för SAS är många tveksamma till att boka hos bolaget efter senaste strejken, såg en uppgift på att bolaget tappade runt 500 miljoner SEK.
Vi går mot nedgång av konjunkturen, ekonomin blir sämre för många privatpersoner.

Jag tror att när F&F kampanjens sista bokningsdag är över den 3 oktober kommer det någon ny kampanj priskampanj, alla har ju inte fått F&F erbjudanden
En annan kampanj kan vara 2xbaspoängen under december till slutet av mars Q1 ( i SAS verksamhetsår är detta andra kvaralet) på året är det sämsta när det gäller intjänade pengar för flygbolagen.

Tror att de kommande 6-9 månaderna kommer att bli extra tuffa för SAS, det är väl någon gång runt mars- juni 2023 vi vet om SAS har någon framtid i nuvarande skepnad.

Det kommer inte komma något. I chapter 11 förhandlingarna blir det plötsligt väldigt konstigt om man kan visa att man kan generera mer inkomster och locka resenärer utöver det man redan sagt sig kunna.

Det vill säga om nu SAS följer samma mönster som andra bolag som var i den svängen.
 
  • Gilla
Reactions: hco

Doctor-X

Medlem
Det kommer inte komma något. I chapter 11 förhandlingarna blir det plötsligt väldigt konstigt om man kan visa att man kan generera mer inkomster och locka resenärer utöver det man redan sagt sig kunna.

Det vill säga om nu SAS följer samma mönster som andra bolag som var i den svängen.

Fast man rear ju ut baspoäng för rena pengar fram till 31/1-2023. vet dock inte hur många som köper dem? Fast det kanske mer räknas som vanliga kampanjer?
 

FilipJ

Medlem
Tror ni någon sådan här kampanj kan komma tillbaka eller det var något speciellt för corona tiden?
Du har inte missat 2x kampanjen från 1 nov till 28 feb?

Och jag klappar mig själv på axeln för detta citatet. ;)
Det är definitivt inget jag hade räknat med, de har ju dessutom också verkat sluta med delvis ”sponsring” av statuspoäng/flighter till återkvalificering av status.
Min personliga uppfattning är att om SAS skulle ha en liknande kampanj är det mer sannolikt att den är x2 eller riktad på specifika omständligheter.
 
Toppen