Senaste nytt

4x statuspoäng på SAS Oktober 2021 - Januari 2022

M.K

Medlem
Jag funderar lite ikväll på en liten extra tur men med kreditering till annat program då mitt EBD kommer klaras av mycket snabbt och enkelt denna period.

Minnet sviktar men visst är det så att det går att flyga med EBD fördelarna, kryssa i ”ej tjäna poäng för denna resa” och sedan kreditera annat program?
 
Last edited:

011430121

Medlem
Jag funderar lite ikväll på en liten extra tur men med kreditering till annat program då mitt EBD kommer klaras av mycket snabbt och enkelt denna period.

Minnet sviktar men visst är det så att det går att flyga med EBD fördelarna, kryssa i ”ej tjäna poäng för denna resa” och sedan kreditera annat program?
Du kan redan vid bokningen lägga in det *A program du vill få in poängen på
” ej tjäna…” är väl för de som inte har möjlighet att få poäng ex. att arbetsgivaren tillåter det, vet inte om det går att efter registrera poäng när man har fyllt i den rutan.
 
Hej alla flyg gurus,
Är ny på det här, även ny medlem här. Här läst igenom måååånga trådar för att försöka få ett grepp på effektiv poäng samlande.
Har skaffat Amex Premium och SAS MC Premium.

Är också sugen på att levla upp till EBG och GOTBounds GOT-BER förslag verkar riktigt effektiv. Hats of for research.
Var kan jag boka det här typen av flyg, SAS.se verkar inte vara så smidigt.
Är det någon specifik sida som ni använder?

/Grey

Beroende på vad du ska göra/hitta och hur detaljerat det ska bli så är dessa de två som jag finner enklast.
Matrix - ITA Software by Google
Google Travel
 

fcx

Medlem
Jag funderar lite ikväll på en liten extra tur men med kreditering till annat program då mitt EBD kommer klaras av mycket snabbt och enkelt denna period.

Minnet sviktar men visst är det så att det går att flyga med EBD fördelarna, kryssa i ”ej tjäna poäng för denna resa” och sedan kreditera annat program?
Nej, SAS kräver att poängen krediteras till EB om du ska använda EB-förmånerna.
 
Utmaningen i FRA är den relativt stora risken att det blir en buss-gate. Då kan det bli svettigt om bussen går till Schengen B och sen skall du längst ut på en av två A-fingrar. Jag skulle nog inte köra den.

Ja, den där hade jag aldrig gett mig på. Kan ju gå fel lite varstans men risken är betydligt större på ställen som FRA. Kanske topp 3 av världens absolut mest problematiska flygplatser i var man hamnar och varför... Hänt mig så många gånger.
 
Toppen