Senaste nytt

4h på O’hare/ORD med domestic anslutning

Fly Bob

Medlem
Hej

Passerar ORD i början av februari. EBD.
Anslutning i economy, terminal 3

Var bör man gå för att slå ihjäl tiden?
Vill kunna äta litet å sippa på en GT och/eller en öl.
 

mha321

Medlem
Hej

Passerar ORD i början av februari. EBD.
Anslutning i economy, terminal 3

Var bör man gå för att slå ihjäl tiden?
Vill kunna äta litet å sippa på en GT och/eller en öl.
Var kommer du ifrån och med vilket bolag? Med andra ord vad had du för ankomst terminal?
 

mha321

Medlem
Du bör nog ta reda på vilken partner. Största bolag på T3 är American airlines men de är inte partner med united.

United har inga lounger på T3. Jag tror inte det finns andra än American Airline, men det kanske finns någon priority pass..

Eftersom du anländer internationellt kan du inte stanna i ankommande terminal.

Du kan möjligen gå in i annan terminal med än den du flyger från men det kan också vara beroende på vilket flygbolag du faktiskt flyger.
 

Tamas

Medlem
4 timmar kan smälta bort snabbt på ORD.
Du kommer behöva hämta bagaget och gå igenom tullen först, sen lämna in igen till anslutningsflyget. Det kan ta tid. Sen byta terminal, osv.

Jag har bara en enskilda erfarenhet med byte på ORD och då fick jag springa som f** för att hinna med anslutningen.
 

Fredrik

Medlem
Du bör nog ta reda på vilken partner. Största bolag på T3 är American airlines men de är inte partner med united.

United har inga lounger på T3. Jag tror inte det finns andra än American Airline, men det kanske finns någon priority pass..

Eftersom du anländer internationellt kan du inte stanna i ankommande terminal.

Du kan möjligen gå in i annan terminal med än den du flyger från men det kan också vara beroende på vilket flygbolag du faktiskt flyger.

Instämmer med detta. På Terminal 3 är det American som är största bolag. Lågprisbolaget Spirit flyger också därifrån likaväl som Jetblue.

United håller till i Terminal 1.

@Fly Bob United har inga inhemska partnerbolag. De är med i Star Alliance och alla partnerbolag är utländska. Jag undrar om du egentligen menar "underleverantörer"? Jag förutsätter att du känner till American Airlines sen förr.
 

palmen

Moderator
Hej

Tack för svar.
Flight AA4569, så American Airlines, oprated by Republic Airways…
Då är det ingen code share partner med United.

Du får väl se hur mycket tid du har när du landat och kommit igenom immigration och allt om det är värt att åka någon stans 1-2 has eller bara gått till terminalen och göra security och ta valfritt ställe som passar.
 
Toppen