Senaste nytt

4h layover på Kastrup, lunch på stan?

FF#1

Medlem
Har 4h bytestid på CPH i morgon, funderar på att dra in till stan och käka lunch.
det var länge sen jag var där annat än på flygplatsen.

Hinner man in till stan och tillbaka på 4h?

hur är det med fasttrack, en torsdag eftermiddag, vi åker plus och har guld och diamond?

Biljetter till metro, finns det automat på perrongen eller hur köper man den enklast?

Något tips på bra lunchställen som är "barnvänliga" (10+5 år)

hur är det med fasttrack, en torsdag eftermiddag, vi åker plus och har guld och diamond?

Biljetter till metro, finns det automat på perrongen eller hur köper man den enklast?

Tar 20 min med tunnelbana in till Kongens Nytorv, några minuter kortare till Christianshavn och några minuter längre till Nörreport. Det är så centralt du kan komma. Så absolut.

SAS Fasttrack är i princip alltid bra. Ytterst sällan jag står mer än fem minuter där.

Automat precis innan perrongen. Kreditkort OK. 36 pix per person.

Alt. kan du ta tåget för samma pris till Köpenhamn H.

Se tråden Tips på restaurang i Köpenhamn, från nedan post och framåt. Det är inga ställen med s.k. barnmenyer men sådana ställen bör man likväl undvika.

Tips på restaurang i Köpenhamn | Sida 13 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Tar 20 min med tunnelbana in till Kongens Nytorv, några minuter kortare till Christianshavn och några minuter längre till Nörreport. Det är så centralt du kan komma. Så absolut.

SAS Fasttrack är i princip alltid bra. Ytterst sällan jag står mer än fem minuter där.

Automat precis innan perrongen. Kreditkort OK. 36 pix per person.

Alt. kan du ta tåget för samma pris till Köpenhamn H.

Se tråden Tips på restaurang i Köpenhamn, från nedan post och framåt. Det är inga ställen med s.k. barnmenyer men sådana ställen bör man likväl undvika.

Tips på restaurang i Köpenhamn | Sida 13 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
Håller med, ta Metron till Kongens Nytorv där finns det trevliga restauranger och pubar.
Jag upplever också att Metron är mer pålitlig än Öresundstågen(med tanke på era 4tim..)

Fasttrack i Köpenhamn är ibland riktigt bra att ha. Har vid flera tillfällen glidit förbi jättelånga köer, även om det så klart ibland är korta köer även vid vanliga securityn. Har ibland använt SAS fasttrack och ibland den vanliga, båda går snabbt.

Vid centralstationen (vid Tivoli) finns Vapiano, det funkar även för barn även om de inte har någon specifik barnmeny.

Har 4h bytestid på CPH i morgon, funderar på att dra in till stan och käka lunch.
det var länge sen jag var där annat än på flygplatsen.
Jag är här 3-5 dar i veckan sedan ett halvår tillbaka, har hunnit lära mig en del om stan :)

Utan problem! Tar dryga kvarten till Christianshavn.

Min snitt-passertid genom fasttracken på torsdag eftermiddagar är <5 minuter.

På väg till tunnelbanan på höger sida inne i terminalen finns ett inhägnat område där du enkelt köper biljetter. Finns personal på plats att fråga.

Kayak Bar. Sitt på en brygga i kanalen precis nedanför börshuset. Soligt och mysigt. Sjysst hamburgare och pommes till kidsen (och vuxna, för den delen). Tar ca 4-5 minuter att gå till från Christianshavn.

På väg till tunnelbanan på höger sida inne i terminalen finns ett inhägnat område där du enkelt köper biljetter. Finns personal på plats att fråga.

Köp inte biljetter där, alla turisterna blockerar dem och det tar tid. Köp dem precis innan du går in på perrongen istället. Det finns automater i mitten dit det aldrig brukar vara kö. LÄS Instruktionerna så det blir rätt antal zoner.

Köp inte biljetter där, alla turisterna blockerar dem och det tar tid. Köp dem precis innan du går in på perrongen istället. Det finns automater i mitten dit det aldrig brukar vara kö. LÄS Instruktionerna så det blir rätt antal zoner.
Det är ju bara att trycka på stationen man ska till. Tror t.o.m. att det står "City Centre" eller liknande. Inget behov av att läsa zonkarta just där.

Det är ju bara att trycka på stationen man ska till. Tror t.o.m. att det står "City Centre" eller liknande. Inget behov av att läsa zonkarta just där.

Har de programmerat om dem? För sist jag var där så satt det en lapp ovanför med "Du behöver fyra zoner till centrum" (eller vad det nu var) och sen fick man trycka själv på 4 zoner.

Annars kan jag som steak-älskare tipsa om MASH inne på flygplatsen. Väljer du deras 1,3 kg porterhouse-steak så tar det nog runt 4 timmar att få i dig den :)

Toppen