Senaste nytt

48h rumsgaranti

Testade att använda denna idag för en bokning i sommar, då hotellet har blockat bokningar pga event. Ett rum som kostar 1400-1600 under juli, skulle de ha 4000 för, mao är denna garantin inte jättemycket värd i mina ögon.

Testade att använda denna idag för en bokning i sommar, då hotellet har blockat bokningar pga event. Ett rum som kostar 1400-1600 under juli, skulle de ha 4000 för, mao är denna garantin inte jättemycket värd i mina ögon.
Allt beror ju på, men om allt är fullbokat är det fortfarande bra värde skulle jag säga.

Har själv använt den här tjänsten ett par gånger. Förväntade ockerpriser men har inte behövt betala mer en vanligt faktist. Vet att jag har bokat på Waterfront i Stockholm minst en gång och har också gjort det utomlands - minns tyvärr inte var.

Allt beror ju på, men om allt är fullbokat är det fortfarande bra värde skulle jag säga.

Såklart att det beror på men i detta fallet är det privat och det finns andra jämförbara hotell till normala priser, som inte blockat. Ser att ngn bokat till normalpriser så det kan säker variera. Bara synd att jag testade i ett sånt läge.

Vilket hotell?

Jag har använt den ganska många gånger och normalt bara behövt betala standard pris för standard rum (dock rate för normal flex rate, utan prepaid eller member discount förstås).

Om de har blockat pga eget event så kan de ju ha blackout av garantin. Men då är det ju lite konstigt om du fick ett standard rum till icke standard pris.

Detta är Göteborg 21 juli 2018, gäller bägge hotellen
Intressant. Göteborg är ett av de ställen jag använt garantin på ett antal gånger (på Scandinavia), och alltid fått betala ordinarie pris...

Nu har jag visserligen många stays/nights just där själv så de känner igen mig med mer än bara statusen. Men ändå.

Känns som att du kan ha fått en rookie på telefon, jag har använt det i Göteborg och betalat runt 2000:- som väl får anses som ett ordinarie pris på ett bättre rum. Ring igen och ifrågasätt priset om de står på sig.

Känns som att du kan ha fått en rookie på telefon, jag har använt det i Göteborg och betalat runt 2000:- som väl får anses som ett ordinarie pris på ett bättre rum. Ring igen och ifrågasätt priset om de står på sig.

Jag ringde centralbokningen och det kan ju vara misstaget, kanske bättre att ringa direkt till hotellen?

Toppen