Senaste nytt

"45-dagar regeln" - någon gräns för att nollställa?

Big Birger

Medlem
Det där skall man vara försiktig med, mitt bolag , Länsförsäkringar , säger att om man åker tillbaka till samma ställe inom en kort tid så blir det inte 45 nya dagar, jag är i USA hela vintern och betalar extra för de dagar över 45 som vi är här, åkte hem över jul och nyår tidigare och det var då dom menade att man inte kan åka tillbaka till samma ställe på ny 45 dagars period.

Så om Folksam verkligen tillåter det så är det ju väldigt bra....men som sagt, kolla det där extra noga igen för inte så kul om något händer i USA och man inte har full försäkrings täckning.
USA utan försäkringsskydd är verkligen inte att rekommendera. Jag ringde och pratade med Folksam, och gick på deras ord. Det var kanske onödigt att inte kolla det även skriftligen. Nu har det lyckligtvis gått 45 dagar sedan han åkte tillbaka, så nu är han garanterat försäkrad oavsett. Men ändå.

Förtroende är bra, kontroll är bättre.

Och är det något jag har lärt mig från den här satjten så är det att ett muntligt besked från en individuell handläggare kan betyda vad som helst.
 
Toppen