Senaste nytt

4300 poäng till EBG innan 1 december, ska jag satsa?

Svenska73

Medlem
Ser fortfarande inte riktigt värdet av ett Guldkort för mig. Jag förlitar mig inte på uppgraderingar, har Lounge access ändå och har inga prestigebehov av att det står Guld på mitt kort. Har jag missat något konkret?
 

Dr. Miles

Expert
Ser fortfarande inte riktigt värdet av ett Guldkort för mig. Jag förlitar mig inte på uppgraderingar, har Lounge access ändå och har inga prestigebehov av att det står Guld på mitt kort. Har jag missat något konkret?
Om ni tar med massor av bagage alt mycket tungt bagage varje gång ni reser, kan Star Alliance Gold vara värt.
(1 koll eller 10 kg extra om jag kommer ihåg rätt)
 

Jonas C

Medlem
Ser fortfarande inte riktigt värdet av ett Guldkort för mig. Jag förlitar mig inte på uppgraderingar, har Lounge access ändå och har inga prestigebehov av att det står Guld på mitt kort. Har jag missat något konkret?

Flyger du business class även inom Europa? Om inte så kan ett guldkort vara mycket användbart. Sen har du ju 24 timmars kundtjänst och 25% extra baspoäng. Men IRROPS skulle jag nog betrakta som den största fördelen, i synnerhet om man reser mycket med *A.
 

FF#1

Medlem
Flyger du business class även inom Europa? Om inte så kan ett guldkort vara mycket användbart. Sen har du ju 24 timmars kundtjänst och 25% extra baspoäng. Men IRROPS skulle jag nog betrakta som den största fördelen, i synnerhet om man reser mycket med *A.

Precis, om det "skiter sig" så blir man räddad fortare, bättre och bekvämare än om man är utan *G kort.
Sen så är det ju generellt bättre lounger för Guld än C på många flygplatser.

Och som några har sagt, det är ju lätt att man tar en resa i ekonomi emellan åt, och då är det ju bekvämt med ett guldkort.
 

Flood

Medlem
Lägger också en röst på "bra när det strular". Du åker upp i prioritet samt slipper köa vid hjälpdiskarna.

Sedan får man ju ibland lite bra erbjudanden och rabatter som EBG. Samt gratis MC och Diners.
 

Storsteffe

Medlem
Flyger du business class även inom Europa? Om inte så kan ett guldkort vara mycket användbart. Sen har du ju 24 timmars kundtjänst och 25% extra baspoäng. Men IRROPS skulle jag nog betrakta som den största fördelen, i synnerhet om man reser mycket med *A.

24/7 service och 25% har man ingen väl nytta av om man flyger annat bolag? Och med C biljett så tror jag att värdet vid IRROPS är tveksamt. Alltid kul med ett guldkort men kostnaden och tiden har ju ett värde det oxå,
 

agehall

Medlem
24/7 service och 25% har man ingen väl nytta av om man flyger annat bolag? Och med C biljett så tror jag att värdet vid IRROPS är tveksamt. Alltid kul med ett guldkort men kostnaden och tiden har ju ett värde det oxå,

De flesta flygbolag ger betydligt bättre service till status pax än de som bara flyger business. Betalar man för F spelar det nog inte så stor roll, men business ger dig inte mycket hjälp när saker går åt skogen.
 
Toppen