Senaste nytt

40 års present, tor-sön europa. Inspiration

Buffon

Medlem
Tänkte ge bort en weekend med övernattningar i 3 olika städer.
Tänker utresa torsdag em för att få en kväll och restaurangbesök, ny resa på morgonen till en ny stad, samma sak lördag fm och sen hemresa till arlanda så sent som möjligt söndag em/kväll.

Bokas med eurobonus
Torsdag: Utresa em (stad 1)
Fredag: Utresa morgon (stad 2)
Lördag: Utresa morgon/lunch (stad 3)
Söndag: Hemresa så sent som möjligt.

Tips och ideer på resmål, rutter och restauranger mottages med glädje. Tänker mig Aten, Istanbul, Madrid, Nice osv.
 
Ett par av mina tips:
Nice - Negresco (Nice) eller Martinez (Cannes) med respektive restauranger. Eller Monaco om man vill slå på stort.
Neapel - Grand Hotel Parker med restaurang och sanslös utsikt för frukost/middag/drinkar över Vesuvius, Sorrentohalvön och Capri.
 
Jag håller lite med ovan författare. Flyg till Nice och sen tar man tåget mellan dom olika städerna där nere. Det är lätt som en plätt. :cool:
Sen behöver man inte boka värsting-hotellen, finns många bra mysiga boenden, för att inte prata om alla restauranger.
Boenden finns i alla prisklasser, svårt att rekommendera några då du inte har satt ngn budget.
Att tänka på att i augusti så har både fransmännen och Italienarna semester, vilket påverkar priserna då såklart.
 

rsimon

Medlem
Alla är olika och personligen skulle jag säga det blir mycket transport.. men tåg mellan flygresorna till och från där du utgår från är bra. Här är några uppslag:

Wien-München-Zürich
Berlin-Dresden-Prag
München-Zürich-Genéve/Milano
Amsterdam-Bryssel-Paris
Paris-Lyon-Nice
 

cbroxe

Medlem
Milano-Florence-Rom

Snabbt med tåg emellan städerna. Passa på o testa Trenitalias Frecciarossa Executive…

Alternativt Torino-Bologna-Napoli (om man vill testa lite mindre turisttäta städer)

Gillar också idén Wien-Bratislava-Budapest. Väldigt vackra städer.
 

011430121

Medlem
Du får många underbara tips här i tråden.
Men jag tänker som så… ska det bytas stad varje dag, åka tåg 2-4 timmar. All tid går åt transport, in/utcheckning på hotell osv.
Därav mitt tips på rivieran, resorna tar max 30 - 45 min/ dag.
Men snälla @Karlssonskan är det inte detta forum går ut på, att transportera sig och in/utcheckningar.
Du skriver resor tar max 30-45 minuter, detta är väl inget forum för pendlare!
Tänk på ditt starka varumärke!
 

Thornado

Medlem
Men snälla @Karlssonskan är det inte detta forum går ut på, att transportera sig och in/utcheckningar.
Du skriver resor tar max 30-45 minuter, detta är väl inget forum för pendlare!
Tänk på ditt starka varumärke!
Det främsta problemet här är väl snarare att Europa är specificerat i trådrubriken. Mer rimligt vore något i stil med att ta första dagen i Europa, andra i Asien, och tredje i Nordamerika, och så åker man nattflygen därimellan. Tänk vad man sparar på hotellkostnaderna. :)
 
Toppen