Senaste nytt

3x Detroit (DTW) 2019

Tack för alla rekommendationer. Biljetter är hittade för de två första resorna - planerar 2-4-1 för sista.
Nu har jag lite extra is i magen för att få spenden för biljetterna på rätt sida årsskiftet.

Mycket händer på 10 dagar (som jag misstänkte) och nu när det nya året är här gäller det att tänka om för första resan.
Malaga till Detroit med Star Alliance verkar få innebära en övernattning i Stockholm eller Oslo.

Hur stor uppoffring är det att boka ett flyg via en resebyrå? Jag är medveten om att de bör undvikas som pesten men just nu känns det tufft att motivera ett pris på 4.000kr extra för att boka genom SAS.

Spara du dina pengar och boka genom din resebyrå. 4000kr är ju ändå en slant och på en så pass enkel resa som tur och retur till Detroit är det värt att chansa lite. Våga!

• Gilla
Reactions: MXP
Spara du dina pengar och boka genom din resebyrå. 4000kr är ju ändå en slant och på en så pass enkel resa som tur och retur till Detroit är det värt att chansa lite. Våga!

Den spontana tanken hos mig hamnar på samma ställe. Hur är det med EB-poängintjäning om bokning sker via resebyrå?

Den spontana tanken hos mig hamnar på samma ställe. Hur är det med EB-poängintjäning om bokning sker via resebyrå?
det hänger endast på bokningsklass. Spelar ingen roll om resebyrå eller inte.
DOCK kan det ju vara ytterst otydligt på vissa byråer vilken bokn klass de faktiskt bokar i. Ofta står kanske bara "economy" men inte om det är T, W, L eller annan boka klass.

Se bara till att ha ditt kort reggat på bokningen, alternativt vid check-in eller i värsta fall efterregistrera för att tjäna poäng.
Har du status och vill åtnjuta lounge, fast track eller annat under resan får du se till att ha med siffrorna på boardingkort och får således säkerställa det är med vid incheck.

• Gilla
Reactions: MXP
det hänger endast på bokningsklass. Spelar ingen roll om resebyrå eller inte.
DOCK kan det ju vara ytterst otydligt på vissa byråer vilken bokn klass de faktiskt bokar i. Ofta står kanske bara "economy" men inte om det är T, W, L eller annan boka klass.

Se bara till att ha ditt kort reggat på bokningen, alternativt vid check-in eller i värsta fall efterregistrera för att tjäna poäng.
Har du status och vill åtnjuta lounge, fast track eller annat under resan får du se till att ha med siffrorna på boardingkort och får således säkerställa det är med vid incheck.

Tack för det förtydligandet. Efter vidare letande insåg jag att jag jämförde äpplen och päron lite grann och skillnaden var strax över 2000kr, då fick AmEx-möjligheten och de extra poängen/säkerheten hos SAS väga tyngst.

Toppen