Senaste nytt

3000 IBERIA AVIOSER som förfaller i månadsskiftet jan-feb, vad göra?

Juancarlos

Medlem
Precis som rubriken lyder så har jag 3000 avioser som förfalller i slutet på Januari. Då jag mycket sällan numera flyger Oneworld har jag glömt bort hur och vad jag kan göra med Avioserna.

Kan jag förlänga giltigheten på dessa på ett billigt sätt? Eller är det ens värt att rädda 3000 avioser, har förstått att de är värda ca 500 SEK? Kan jag skänka dem till välgörande ändamål?

Tack på förhand
 

Homer

Medlem
För att förlänga giltigheten krävs det någon typ av aktivitet på kontot, med så kort tid kvar är nog det enda säkra att köpa fler Avios.

Fast det låter som att du helst vill bli av med dem?
Det går att använda dem som delbetalning för hotell, eller så kan man betala olika "aktiviteter"
sök på price range och den stad som passar dig.
Här är några exempel


Stockholm
Arlanda Airport Bus Transfer Departure 2.650 Avios

London
Heathrow Airport to London Private Transfer 1.900 Avios

Sevilla
Yoga classes in Spanish 2.650 Avios

 

Homer

Medlem
Tusen tack @Homer. Köper nya avioser


Det här kan ju möjligtvis fungera, men det går ju inte att veta hur lång tid det tar innan man får avioserna



eller om du planerar att åka taxi Spanien, Mexico och Chile
Man får 400 Avioser med första resan.

 

Homer

Medlem
Finns även https://www.aviosforthoughts.com/signupIberia?campaignGroup=partnerweb
men det går inte att öppna ett konto med svensk adress, det funkade för mig när jag gjorde en virtuell flytt
det betyder inte att de alltid funkar


Eller handla på outlet, dock osäker Aviosleverans "The Avios will be credited within 90 days."
https://www.iberia.com/us/results-partners/

Handla på El Corte Inglés låter ju bra, men
If you live outside the European Union and are an Iberia Plus member, your purchases at El Corte Inglés will give you plenty of Avios



Flytta till BA, Aer Lingus eller Vueling och använda någon av deras partners
Själva flytten ger ingen förlängning men de har ju en hel del andra partners än Iberia
 

Homer

Medlem
Om du kommer att befinna dig i Spanien har kanske även möjlighet att tjäna på diesel och bensin.
(krävs trixande, jag försökte ladda ner appen tidigare och fick meddelande Det här objektet är inte tillgängligt i ditt land)



Waylet App offer

400 extra Avios offer for new Waylet cardholders who have selected their Iberia Plus card on it and make their first payment using the Waylet app before 31/12/2023

Waylet App up to -10cts./liter offer
: Discount of up to -10cts./liter in your refueling of any fuel paying with the Waylet App. Offer in force available until 31/03/2023.

Waylet App offer 3 Avios per litre in Premium producs like Efitec 98 Neotech and Diesel e+10 and 2 Avios per litre in Basic products like Efitec 95 Neotech and Diesel e+.

Other ways to pay:
1 Avios per litre in operations over 30 litres.

Maximum of 2 operations of 60 litres each, per day. Maximum of 600 Avios every month in payments made with Waylet, if not, 200 Avios per month. In addition, a maximum of 30€ per day and 200 Avios per month in by your store purchases, lubricant and car-washing services.

Offer valid until 31/12/2023
 

cnord

Medlem
Flytt poengene til BA, så handle på alixpress eller send minimum poeng fra hilton,radisson etc. for å forlenge tiden.
 

oneM

Medlem
Det här kan ju möjligtvis fungera, men det går ju inte att veta hur lång tid det tar innan man får avioserna



eller om du planerar att åka taxi Spanien, Mexico och Chile
Man får 400 Avioser med första resan.

Tack funka klockrent!
 
Toppen