Senaste nytt

30% rabatt Travelpass klippkort utvalda destinationer

intuition

Medlem
Lång köp-period, men jag hittar inte vilka destinationer. Länken är https://www.sas.se/sas-for-work/travel-pass/klippkort och där finns bara samma info som i mailet om raabtten.

Just nu får du upp till 30% rabatt på Travel Pass klippkort. Oavsett om du väljer Business, Premium eller Economy får du samma smidiga upplevelse, komfort och flexibilitet – för dig som reser dit, hem och dit igen.

Gäller 20 april – 25 maj 2026 på utvalda rutter.

Attachments

• Skärmavbild 2026-04-20 kl. 10.51.31.png
    Skärmavbild 2026-04-20 kl. 10.51.31.png
    395,1 KB · Visningar: 75
Konstig tajming. Jag hade trott att de snarare skulle höja TP-priser med 30% för att gardera sig mot bränslebrist och bränsleprisökningar.

Det kanske de redan har gjort och därför har råd med lite rabatt här&där. 20 klipp CPH-ARN kostar ca 71 500SEK, varav dryg 9 000SEK är avgifter. Att boka vanlig revenue full flex business brukar inte kosta 7 150kr...

Har inte koll på tidigare TP priser, så det är svårt att hitta vilka rutter de faktiskt har rabatterat. Är det någon som ser något som verkar billigt så tipsa gärna här.

Jag hittade inte heller någon rabatt, i alla fall inte på South Sweden <-> North Sweden. Cirka 2800 enkel resa för economy känns inte jättelockande.

Det kanske de redan har gjort och därför har råd med lite rabatt här&där. 20 klipp CPH-ARN kostar ca 71 500SEK, varav dryg 9 000SEK är avgifter. Att boka vanlig revenue full flex business brukar inte kosta 7 150kr...

Har inte koll på tidigare TP priser, så det är svårt att hitta vilka rutter de faktiskt har rabatterat. Är det någon som ser något som verkar billigt så tipsa gärna här.
Jäklar, är verkligen CPH - ARN uppe i 71k för 20klipp??!
Jag köpte den för under 40k för något år sedan.
Det är ordentlig prishöjning...men finns nog inte med på KPI för inflationen. :)

Jäklar, är verkligen CPH - ARN uppe i 71k för 20klipp??!
Jag köpte den för under 40k för något år sedan.
Det är ordentlig prishöjning...men finns nog inte med på KPI för inflationen. :)
Den var mäkligt nog billigare om man sökte ARN-CPH (51,793.10) istället för CPH-ARN (71,441.41).
Jag ser nu att skillnaden är att om man söker från ARN får man klippkort för just de orterna men om man söker från CPH får man klippkortet Aalborg/Aarhus/Billund/Copenhagen-Stockholm 20 punches och inte möjlighet att välja det som bara täcker direkt flyg.

Men även 52kSEK är saftigt

PS - räknas köp av klippkort som "spend SAS" om man betalar med SAS EB mastercard?
Dvs om det även genererar 25 EB poäng per 100kr.

PS - räknas köp av klippkort som "spend SAS" om man betalar med SAS EB mastercard?
Dvs om det även genererar 25 EB poäng per 100kr.
Yes, åtminstone i december när jag köpte.
Då ca 31’ på Skåne/Halland klippen i premium. Nu för 38’ eller 34’ i premium resp eco.

Toppen