Senaste nytt

30% rabatt på bonusresor, frågan är vart?

Homer

Medlem
Såhär står det på SAS svenska sida, jag testade och får den rabatten

30 % på din nästa bonusresa
Möt våren i Paris, London, Berlin, Amsterdam, Bryssel och Genève. Eller unna dig en lite längre resa till New York och San Francisco.

Såhär står det på SAS internationella sida, jag testade från Tyskland men får inte någon rabatt
30% point discount to Scandinavia
From Copenhagen’s charming neighborhoods to the Swedish archipelago and the dramatic mountains of Norway – spring awaits here.

Jag skrev till SAS guldservice och fick det här svaret (hon länkade till sidan ovan)

Hej
Tack för att du kontaktar oss.

Det stämmer att det just nu finns en 30% rabatt på bonusresor till Skandinavien.
För att rabatten ska synas behöver man vara inloggad vid bokningstillfället och säkerställa att det är bonusbiljetter och inte en blanding av cash + points.
Viktigt att tänka på när man bokar är att man behöver resa mellan 15 april 2026 till 31 maj 2026 för att rabatten ska vara giltig.
Villkoren finns att hitta via denna länk.
Om du har följt alla steg och rabatten fortfarande inte tillämpas rekommenderar jag att du provar att boka från en annan webbläsare eller enhet.

Om du har ytterligare frågor eller behöver hjälp i framtiden, tveka inte att kontakta oss.
Ha en fin dag!
Vänlig hälsning,

Det funkade endast med T/R i Europa för mig. Då tillämpades rabatten och Fly Premium. För resor till NY/SF var jag tvungen att boka dem som enkelbiljetter, då tillämpades rabatten och Fly Premium.

Hur är det med ombokning av befintliga poängresor? På SAS hemsida går det att boka om och jag får upp att poäng ska betalas tillbaka men att jag behöver betala ombokningsavgift. Sen när jag försöker går vidare för att betala så går det inte. Ska det inte fungera eller är det något fel på siten?

Jag har aldrig tänkt på den här formuleringen tidigare under regler och villkor:

• Antalet sittplatser för bonusresor är alltid begränsat

Tycker den var lite rolig. Och när jag besökte sidan igår så var rubriken "25% rabatt på nästa bonusresa"

Hur är det med ombokning av befintliga poängresor? På SAS hemsida går det att boka om och jag får upp att poäng ska betalas tillbaka men att jag behöver betala ombokningsavgift. Sen när jag försöker går vidare för att betala så går det inte. Ska det inte fungera eller är det något fel på siten?
Har samma sak. Resa bokad till Amsterdam i kampanjfönstret. Borde de inte bara kunna "kreditera" poängen istället för att man ska hålla på och belasta med ombokning/avbokning/bokning?

Men kan du göra en ombokning online?
Nopp, får inte upp exakt samma tider då trots att platser finns. Utresa inte samma men hemresa. Så alternativ är att avboka och sen boka om.
Nu orkar jag inte hålla på med det då det inte är massivt mycket poäng. Men hamnar ändå på "att störa sig på kontot" :rolleyes:

Nopp, får inte upp exakt samma tider då trots att platser finns. Utresa inte samma men hemresa. Så alternativ är att avboka och sen boka om.
Nu orkar jag inte hålla på med det då det inte är massivt mycket poäng. Men hamnar ändå på "att störa sig på kontot" :rolleyes:
Jag har under tidigare kampanjer lyckats iaf 2 gånger att få dem att dra om poängen per telefon. Första gången gick det på första samtalet, andra gången var det nog iaf 3-5 HUACA innan jag kom till en agent som kunde fixa det.

Det går ju alltid att testa!

Jag har under tidigare kampanjer lyckats iaf 2 gånger att få dem att dra om poängen per telefon. Första gången gick det på första samtalet, andra gången var det nog iaf 3-5 HUACA innan jag kom till en agent som kunde fixa det.

Det går ju alltid att testa!
Det gick på första. Nu blir det C över pölen istället. :)

Toppen