Senaste nytt

3 olika lounger på Arlanda för SAS vad gäller?

flyerarlanda

Ny medlem
Hej flög ut från Arlanda igår och lounge hoppade från E till F. Skillnaden mellan loungerna är små. Guld/Business har dusch och fantastisk utsikt. Den lilla på F typ inga fördelar, bara Carlsberg öl framför Norrlands. Sen SAS Mastercard som verkade ha starksprit och även där en annan ölsort 1664.

Men vilka inträdeskrav finns för dom olika loungerna egentligen? Hittar ingenting på SAS hemsida. Dvs vad krävs för att komma in i respektive lounge?

Tack

Du är välkommen att besöka våra lounger om du reser med SAS eller SkyTeam, har ett giltigt boardingkort för en flygning som avgår samma dag från den flygplats där loungen ligger, och uppfyller ett av följande kriterier:

Du reser i Business eller på ett inrikesflyg i Premium

Du är EuroBonus Guld- eller Diamant-medlem eller SkyTeam Elite Plus-medlem

EuroBonus Gold- och Diamond-medlemmar kan också ta med en gäst eller upp till 4 familjemedlemmar (make/maka/partner/föräldrar och egna barn) om de reser på samma SAS- eller SkyTeam-flygning som du.

Det finns ingen separat guld eller business lounge längre.

Det är bara 2 lounger, den i E piren som alltid funnits (var två tidigare där men slagits ihop). Sen den nya borta i F piren.

Regler för vad som gäller för access finns på SAS hemsida. Mig veterligen gäller samma regler i alla sas lounger på Arlanda. Eventuellt om de skiljer på ingångarna borta vid F piren.

Det är bara 2 lounger, den i E piren som alltid funnits (var två tidigare där men slagits ihop). Sen den nya borta i F piren.

Regler för vad som gäller för access finns på SAS hemsida. Mig veterligen gäller samma regler i alla sas lounger på Arlanda. Eventuellt om de skiljer på ingångarna borta vid F piren.

Nej det finns 3 olika precis som jag skrev i mitt startinlägg.

1: Guld/business ihopslagen.
1: Oklar lounge vid F.
1: Mastercard/SAS lounge.

Jag förstår inte varför det finns två olika vid F och vad som skiljer där?

Du är välkommen att besöka våra lounger om du reser med SAS eller SkyTeam, har ett giltigt boardingkort för en flygning som avgår samma dag från den flygplats där loungen ligger, och uppfyller ett av följande kriterier:

Du reser i Business eller på ett inrikesflyg i Premium

Du är EuroBonus Guld- eller Diamant-medlem eller SkyTeam Elite Plus-medlem

EuroBonus Gold- och Diamond-medlemmar kan också ta med en gäst eller upp till 4 familjemedlemmar (make/maka/partner/föräldrar och egna barn) om de reser på samma SAS- eller SkyTeam-flygning som du.

Det finns ingen separat guld eller business lounge längre.

Tänker främst på dom två ute på F, krävs något särskilt för Mastercard/SAS Loungen? Gentemot den andra som ligger precis på sidan.

Tänker främst på dom två ute på F, krävs något särskilt för Mastercard/SAS Loungen? Gentemot den andra som ligger precis på sidan.
Det är samma villkor för att komma in i F pirernas loungerna nu mera.
Det brukar sitta en värdinna/värd i den du kallar Mastercard, i den andra är det en maskin man går igenom
Det är lite olika öppettider mellan E och F gaterna, E öppnar varje dag kl 05.00 en timme senare öppnar F loungen den stänger kl 20.00 utom lördagar då den stänger kl 18.00

Toppen