Senaste nytt

2015-01-11 SK164 ändrad tid

Har det varit problem hela dagen på GOT idag också?Kanske relaterat var det en Airbus 321 som flög ARN-LLA i morse med danskbaserad besättning. Flygbyte i sista stunden där så det känns som att de improviserade.

Skulle ha flugit LLA-GOT idag men det planet blev inställt. Jag blev ordentligt ombokad och så, inga problem där, men syftet var att prova linjen och mitt flyg hem från GOT skulle jag missa om jag följde med enligt min ombokning till GOT:

@Fredrik - Jag tror att ovädret på västkusten rört till det ordentligt i hela landet idag. Lite snö i Stockholm också men största problemet måste varit de kraftiga vindarna runt GOT...

Skulle ha flugit LLA-GOT idag men det planet blev inställt. Jag blev ordentligt ombokad och så, inga problem där, men syftet var att prova linjen och mitt flyg hem från GOT skulle jag missa om jag följde med enligt min ombokning till GOT:

Skulle också åkt med denna flight men tyvärr fick kärran som var på väg upp vända tillbaka till Arlanda efter en stund. Blev till slut drygt 4 timmar senare än tänkt, ändå kom jag med de "tidiga" flighterna, på samtalen jag överhörde var flertalet ombokade till SK173, ankomst kl. 22 i Göteborg... :(

Har det varit problem hela dagen på GOT idag också?Kanske relaterat var det en Airbus 321 som flög ARN-LLA i morse med danskbaserad besättning. Flygbyte i sista stunden där så det känns som att de improviserade.

Tror inte vädret påverkat idag på GOT, Mer än ett par följdförseningar från gårdagen. Got-Lla flög nu ikväll, men som sagt inte LLA-GOT.

Tror inte vädret påverkat idag på GOT, Mer än ett par följdförseningar från gårdagen. Got-Lla flög nu ikväll, men som sagt inte LLA-GOT.

LLA-GOT står kansellert pga TECH på wf.no, ellers ser jeg forsinkelseskoden AT går igjen for GOT 11 Januari, hvilket er relatert til flyplassens levering av tjeneste:
Manglende klarering fra lufttrafikktjenesten. Gjelder også når deler eller hele denne tjenesten er i arbeidskonflikt.

• Restriksjoner på avgangsstasjon
  • Restriksjoner underveis
  • Restriksjoner på bestemmelsessted
  • Arbeidskonflikt

LLA-GOT står kansellert pga TECH på wf.no, ellers ser jeg forsinkelseskoden AT går igjen for GOT 11 Januari, hvilket er relatert til flyplassens levering av tjeneste:
Manglende klarering fra lufttrafikktjenesten. Gjelder også når deler eller hele denne tjenesten er i arbeidskonflikt.

• Restriksjoner på avgangsstasjon
  • Restriksjoner underveis
  • Restriksjoner på bestemmelsessted
  • Arbeidskonflikt

Ang. LLA-GOT var anledningen instrumentfel på segmentet före (SK18, ARN-LLA): Plan tvingades vnda - P4 Uppland | Sveriges Radio

Toppen