Senaste nytt

2 Eurobonus extrapoäng per liter du tankar på Preem

Är det fortfarande så att man måste ha ett vanligt Eurobonus icke betalkort för att få 2p per liter?
Trotts att man reggar sitt Eurobonus konto samt sitt SAS Amex Elite till preem?

Hur blir det med 15 öres rabatten? ersätts den med Eurobonus poängen eller kan man få ut båda?

Deras hemsida verkar skriva att man bara får ut 2p/l samt givetvis då 20p per 100kr spenderat via amex elite.

Och att det räcker med att bara använda amex elite kortet.
Om det är så att man kan få ut mer rabatt fortfarande och behöver ha med sitt icke betalkort från sas, kan någon vänlig själ länka till vart man kan beställa ett sådant?

Och att det räcker med att bara använda amex elite kortet.
Om det är så att man kan få ut mer rabatt fortfarande och behöver ha med sitt icke betalkort från sas, kan någon vänlig själ länka till vart man kan beställa ett sådant?
Jag beställde kortet via sas.se > Mitt EuroBonus>Beställ nytt kort, bagagetaggar eller SAS Smart Pass>Eurobonus-kort.

Går det att ha flera kort kopplade till samma Eurobonus nummer?
Om jag tankar på en obemannad station, ska jag först tanka och sedan stoppa in mitt eurobonuskort för dubbeldipp? Någon som kan förklara hur ni går tillväga?

Om jag tankar på en obemannad station, ska jag först tanka och sedan stoppa in mitt eurobonuskort för dubbeldipp? Någon som kan förklara hur ni går tillväga?
1. Börja med att ansluta dom kort du tänkt betala med här: SAS EuroBonus - Preem.se Det går att registrera flera kort.
2. Vid varje tankning så börjar du med att dra ditt Eurobonus kort, då får du meddelandet "bonuskort registrerat" på skärmen.
3. Sedan drar du ditt betal/kreditkort som du registrerat i steg 1 för att betala din tankning.

Du drar först ditt eurobonuskort i maskinen. Med det menar jag ditt medlemskort som du fick av SAS när du gick med i eurobonus. Efter det använder du ett kreditkort som är kopplat till ditt eurobonuskonto.

Då får får du först poäng för att du drar ditt medlemskort och sedan får du poäng för att du använder ditt kredikort. Tänk på att du måste gå in på Preems hemsida och anmäla att du vill få eurobonuspoäng när du använder ett visst kreditkort.

1. Börja med att ansluta dom kort du tänkt betala med här: SAS EuroBonus - Preem.se Det går att registrera flera kort.
2. Vid varje tankning så börjar du med att dra ditt Eurobonus kort, då får du meddelandet "bonuskort registrerat" på skärmen.
3. Sedan drar du ditt betal/kreditkort som du registrerat i steg 1 för att betala din tankning.
Du drar först ditt eurobonuskort i maskinen. Med det menar jag ditt medlemskort som du fick av SAS när du gick med i eurobonus. Efter det använder du ett kreditkort som är kopplat till ditt eurobonuskonto.

Då får får du först poäng för att du drar ditt medlemskort och sedan får du poäng för att du använder ditt kredikort. Tänk på att du måste gå in på Preems hemsida och anmäla att du vill få eurobonuspoäng när du använder ett visst kreditkort.

Tack för snabbt svar, blir att prova snart :)

Det är också sämre poäng på obemannade stationer än på bemannade dito.

Det är också sämre poäng på obemannade stationer än på bemannade dito.
Yes, fullt medveten om det.
Har bara obemannade preem i närheten av mig.

En annan fråga, går det att se vilka bankkort man lyckats koppla upp? Fick något fel nu när jag försökte registrera Curvekortet, men ett andra försök så gick det igenom och det skulle ta upp till två dagar innan det blev godkänt.

En annan fråga, går det att se vilka bankkort man lyckats koppla upp? Fick något fel nu när jag försökte registrera Curvekortet, men ett andra försök så gick det igenom och det skulle ta upp till två dagar innan det blev godkänt.
Jag tror inte man kan se det längre, tidigare så fick man ett sms då kopplingen var klar. Man kanske måste ringa och fråga? Jag har dock aldrig haft något problem med registrering av nya kort, man måste ju göra det rätt ofta eftersom kortgarderoben växlar rätt ofta i bonus branchen ;)

När du säger "dra kortet", så menar du att peta in det rena medlemskortet i läsaren? Därefter spottas det ut - med ett meddelande om att "Bonuskort registrerat" - och sen in med det (hos Preem) registrerade kreditkortet? Känner mig som en usel bonusjägare som använt CircleK ett halvår med Avis-bilar... :oops:

Toppen