Senaste nytt

2 Eurobonus extrapoäng per liter du tankar på Preem

Men då går ju ni miste om 50% av dom poäng ni kan få! Om man har sitt kreditkort registrerat OCH drar bonus kortet före tankning, så får man poäng både vid tankningstillfället OCH summan av alla tankningar föregående månad i början av månaden efter.

Det var det jag hade hoppats på att de hade fixat så man inte skulle behöva dra två kort.

Jag tror att ni missar poängen här, man ska bara få 2p / liter enligt erbjudandet. Men det finns en bugg i systemet som gör att man kan få poäng två gånger för samma tankning, dels vid tankning och dels baserat på registrering av kort. Om dom "fixar" något så blir det bara till det sämre.

Jag tror att ni missar poängen här, man ska bara få 2p / liter enligt erbjudandet. Men det finns en bugg i systemet som gör att man kan få poäng två gånger för samma tankning, dels vid tankning och dels baserat på registrering av kort. Om dom "fixar" något så blir det bara till det sämre.

Då har man gjort bort sig på detta erbjudande då :(

Precis. Ju fler som ringer och mejlar om detta, desto större chans att dubbeldippen försvinner. Det framgår väldigt tydligt (och flera gånger) i denna tråd hur man ska göra för att maxinera poängintjäningen, så jag förstår inte varför diskussionen fortsätter.

Har nu provat att tejpa för chipet på EuroBonus-kortet, tyvärr funkar inte det heller. Så var rädd om era gamla chipslösa EB-kort :)

Efter att ha misslyckats få EB-kortet att fungera i de två kassorna på min Preem-mack (där ville apparaturen att jag skulle betala med det - man kan undra hur. Med EB-poäng, kanske?), så drog jag det i automaten utanför. Detta gick utmärkt. Dock har inte de "omedelbara" poängen dykt upp så här tre dagar efteråt, vilket de alltid gjorde innan. Preem har kanske uppgraderat bort möjligheten till den litet bättre intjäningen?

Har nu provat att tejpa för chipet på EuroBonus-kortet, tyvärr funkar inte det heller. Så var rädd om era gamla chipslösa EB-kort :)
Jag beställde ett nytt EB kort för någon vecka sen och fick det utan chip, beror kanske på om man beställer med travvel cash eller inte

Precis. Ju fler som ringer och mejlar om detta, desto större chans att dubbeldippen försvinner. Det framgår väldigt tydligt (och flera gånger) i denna tråd hur man ska göra för att maxinera poängintjäningen, så jag förstår inte varför diskussionen fortsätter.
Fast jag tycker inte det har varit solklart vad som funkar/gäller. Därför jag frågat.
Kan bero på min dyslexi.
Vissa säger att man inte ska dra kortet det funkar ändå, vissa säger att man ska dra för att få, och vissa får inget hur dom än gör.

Nu har jag det hela på det klara att drar man EB kortet innan får man extrapoäng pg mjukvarufel/bug i systemet.

De två senaste månaderna har det inte funkat att "dubbeldippa" för mig, enbart poängen som registreras direkt som har dykt upp och sen ingen klumpsumma vid månadsskiftet...

Toppen