Senaste nytt

2 Eurobonus extrapoäng per liter du tankar på Preem

Hej!

Någon som lyckats koppla sitt Amex till Preem?
Jag kör uteslutande ApplePay,
För visst är det olika kortnummer?
Svarar mig själv
1711645659317.png

Längesedan detta diskuterades, men detta samarbetet levererar fortfarande otroligt effektivt!
Reggade nytt amex-kort till mitt personnummer och EB-nummer hos Preem igår, tankade 1h senare och har eurobonuspoängen på kontot redan idag. Fick dessutom en korv med bröd för besväret iom att Preem kör en kampanj att man får det om man tankar för >25 liter. :)

Ger detta mer poäng än Circle K som ger 20p/100kr?
Det gör det inte, man får 1 poäng/liter på obemannade stationer, 2 poäng/liter på bemannade. Så ungefär 6 eller 11 poäng/100 kr med dagens priser (för 95). Fast däremot fungerar det helt perfekt varje gång, enkelt och smidigt och noll extra ansträngning, vilket ju också har ett värde i sig... för egen del har jag gett upp på presentkort just för att det är mer strul än min tid är värd (sen tankar jag inte så mycket att det får någon väsentlig skillnad på min årspoängtotal, någon i annan situation kan så klart resonera på annat vis...)

Själv har jag tagit bort valet att få 2 EB per liter eftersom man missar alla andra cashback-kampanjer hos Preem. Flera längre perioder om året har den lokala Preem-macken 50 öre rabatt per liter vilket slår 2 EB per liter med råge.

50 öre per liter och gratis korv har varit trevligt i januari :p

Själv har jag tagit bort valet att få 2 EB per liter eftersom man missar alla andra cashback-kampanjer hos Preem. Flera längre perioder om året har den lokala Preem-macken 50 öre rabatt per liter vilket slår 2 EB per liter med råge.

50 öre per liter och gratis korv har varit trevligt i januari :p
Jag brukar växla. Ordnar sig genom kort samtal. De är förutsägbara. 1/12-31/1 samt 1/6-31/8 kör de 50-öreskampanjen.

OT: Upptäckte nyligen att medlemmar förutom korven vid 25 l, har rejäl rabatt (50 %) på spolarvätska. Billigare än ÖoB. ;)

Toppen