Senaste nytt

2-4-1strandade i Nya Zeeland - hjälp hem?

FTBern

Ny medlem
Bokat 2-4-1 resa till NZ med hemfärd genom Thai Airways AKL-BKK-CPH-ARN 31/3. Efter mail att denna ställts in har jag av Tallinn fått veta att det inte finns några resor hem som de kan hjälpa med närmsta 10 dagarna.

Erbjuder poängen och halva skatten, vilket inte hjälper oss nämnvärt. Eller att ringa tillbaka och kolla igen om ett par veckor

Några tips på vad en bör göra nu för att ta sig hem? Tilläggas så går landet in i lockdown på onsdag midnatt
 

palmen

Moderator
Vilka delar ställs in? Alla flighterna?
Som det är nu har mer eller mindre alla länder infört stopp för inresa och även transit i många fall.
Finns fler liknande trådar där folk ber om hjälp, titta lite i dom för info om vilka länder som fortfarande kanske är möjliga att åka via.
 
Bokat 2-4-1 resa till NZ med hemfärd genom Thai Airways AKL-BKK-CPH-ARN 31/3. Efter mail att denna ställts in har jag av Tallinn fått veta att det inte finns några resor hem som de kan hjälpa med närmsta 10 dagarna.

Erbjuder poängen och halva skatten, vilket inte hjälper oss nämnvärt. Eller att ringa tillbaka och kolla igen om ett par veckor

Några tips på vad en bör göra nu för att ta sig hem? Tilläggas så går landet in i lockdown på onsdag midnatt
Casha en biljett hem, boka Emirates eller Qatar direkt nu och ta er hem innan 25e mars.
 

ACervin

Medlem
Nu gäller det att komma hem. Om du söker på Skyscanner eller Kayak finns det en hel del. Sen är ju det frågan om alla de här går. Men exempelvis via Kayak kommer det upp en enkel ekonomi Latam, Auckland-Stockholm för 688 dollar den 24 mars, 37 timmar så en seg historia. Jag skulle enbart använda Kayak eller liknade för att kolla vad som finns och sen boka direkt med flygbolaget med tanke på alla risker med inställda flyg. Good luck.
PS tittar man på Flightradar24 är det inte helt dött DS
 
Last edited:

Bankiren

Medlem
SAS Tallin (och några på SAS ”akutnummer”) sa att det inte fanns möjlighet för mig, min fru och mina föräldrar att åka hem tillsammans från Miami. De kollade bara awardbiljetter, så när vi till slut kom fram till en kille som undersökte möjligheten att boka revenuebiljetter så löste det sig utmärkt. Sitter just nu i Art & Lounge på ERW och inväntar flighten mot ARN. :D

Så ja, kör HUACA tills någon förstår hur angeläget det är att du kommer hem.

Edit: kan tillägga att den här loungen är ganska dålig. Men alla andra verkar dessvärre stängda. :p
 

FTBern

Ny medlem
Stort tack för era inspel.

Vi har gjort vårt bästa. Efter dagens ca 20 samtal inklusive några timmar på flygplatsen där samtliga flygbolag gömt sig och ingen utan biljett kom in på utrikesterminalen. Är vi fortsatt kvar. Meddelandena om Singapores stängning, Thais kanselleringar från idag till 30 juni. Har skapat en magisk stämning av undergång.
Dagens bästa var nog samtalet med UDs nödnummer och rådet att mycket kan ändras närmsta dagarna...

Nya försök om ett par timmar när Tallinn öppnar igen. Men räknar nog med att bli kvar ett tag. Fyra resebyråer har fallerat hittills men det är nog såna här resor som blir minnesvärda på andra sidan...

fortsättning följer
 

ACervin

Medlem
Flyga via Tokyo? Jag flög ner till Australien förra veckan den vägen, det är visserligen en lång tid i dessa Coronatider.
 

danielhog

Medlem
Stort tack för era inspel.

Vi har gjort vårt bästa. Efter dagens ca 20 samtal inklusive några timmar på flygplatsen där samtliga flygbolag gömt sig och ingen utan biljett kom in på utrikesterminalen. Är vi fortsatt kvar. Meddelandena om Singapores stängning, Thais kanselleringar från idag till 30 juni. Har skapat en magisk stämning av undergång.
Dagens bästa var nog samtalet med UDs nödnummer och rådet att mycket kan ändras närmsta dagarna...

Nya försök om ett par timmar när Tallinn öppnar igen. Men räknar nog med att bli kvar ett tag. Fyra resebyråer har fallerat hittills men det är nog såna här resor som blir minnesvärda på andra sidan...

fortsättning följer
Ni kan väl köpa biljetter på nätet? Eller hur gömmer sig bolag?
 
Toppen