Senaste nytt

2-4-1 vuxen och barnbiljett?

Vi tänkte väl kanske Japan nästa sommar och när jag tittade för den här sommaren fanns det rätt mycket bonusresor när jag kikade tidigare i år. Finns fortfarande en hel del. Får väl bli att betala Cash separat om det inte finns tillräckligt med platser på flygen. Men är det sällsynt med 6 bonusplatser på en flygning? Tänkte ju "hänga på låset" så fort andra vouchern kommer.
Tänker att det blir 150k poäng med två vouchers ToR (60k för de vuxna, 30k för två barn, 60k för två barn).

Du kan kolla här för att få en bra översikt kring tillgänglighet: https://future.flysas.com/se-sv/award-finder

Tänk på att det kan vara jäkligt varmt i Japan på sommaren....

Vi tänkte väl kanske Japan nästa sommar och när jag tittade för den här sommaren fanns det rätt mycket bonusresor när jag kikade tidigare i år. Finns fortfarande en hel del. Får väl bli att betala Cash separat om det inte finns tillräckligt med platser på flygen. Men är det sällsynt med 6 bonusplatser på en flygning? Tänkte ju "hänga på låset" så fort andra vouchern kommer.
Japan är ruskigt varmt i juli om ni tänker Tokyo.

Generellt släpper SAS 4 platser i economy per flight, sen kan det släppas på fler senare.
Men har ni poängen kan ni boka 2 eller 4 i plus och 2 eller 4 i economy också.

Japan är ruskigt varmt i juli om ni tänker Tokyo.

Generellt släpper SAS 4 platser i economy per flight, sen kan det släppas på fler senare.
Men har ni poängen kan ni boka 2 eller 4 i plus och 2 eller 4 i economy också.
Tack! Tänkte nåt sånt. Verkar finnas 6 platser på rätt många flighter när jag tittar denna sommar men det kanske är för att det är svårsålda platser. Får se hur vi löser det.

Angående Japan... tänkte väl inte Tokyo främst utan mer att ta oss runt till olika platser med tåg. Vet inte om svenskt körkort duger där och kan ju i alla fall inte läsa skyltar. Ska tydligen vara regnsäsong i juni och sen varmt i juli.

Nåt tips annars på en spännande sommarresa lite längre bort som man kan använda bonuspoäng till?

Tack! Tänkte nåt sånt. Verkar finnas 6 platser på rätt många flighter när jag tittar denna sommar men det kanske är för att det är svårsålda platser. Får se hur vi löser det.

Angående Japan... tänkte väl inte Tokyo främst utan mer att ta oss runt till olika platser med tåg. Vet inte om svenskt körkort duger där och kan ju i alla fall inte läsa skyltar. Ska tydligen vara regnsäsong i juni och sen varmt i juli.

Nåt tips annars på en spännande sommarresa lite längre bort som man kan använda bonuspoäng till?
Vet inte var du utgår ifrån men när jag kollar från ARN (denna uppdateras bara en gång om dagen dock, direkt från CPH verkade inte ha bättre tillgänglighet) så verkar det mkt svårt att sätta ihop en ToR denna sommar om du inte kan åka imorgon eller på onsdag.

1749502626747.png

Vet inte var du utgår ifrån men när jag kollar från ARN (denna uppdateras bara en gång om dagen dock, direkt från CPH verkade inte ha bättre tillgänglighet) så verkar det mkt svårt att sätta ihop en ToR denna sommar om du inte kan åka imorgon eller på onsda

Vet inte var du utgår ifrån men när jag kollar från ARN (denna uppdateras bara en gång om dagen dock, direkt från CPH verkade inte ha bättre tillgänglighet) så verkar det mkt svårt att sätta ihop en ToR denna sommar om du inte kan åka imorgon eller på onsdag.

Visa bifogad bild 165684
Ja nu är det ju väldigt kort inpå, var nästa sommar jag tänkte. Men det hade varit nice att sticka redan idag :) tack för svaren!

Vet inte om svenskt körkort duger där och kan ju i alla fall inte läsa skyltar.
Sist jag tittade närmare på det (flera år sedan) så påstods det att internationellt körkort (plus ditt svenska såklart) var ett krav, samt att hyrbilsföretagen var noga med att kontrollera att du uppfyllde det villkoret vid uthämtning. Jag hyrde dock ingen bil som det blev till slut, utan åkte buss, flyg och tåg.

Toppen