Någon som vet varför det är dyrare att åka till Hong Kong med Swiss First mot t.ex Shanghai i jämförelse mot Swiss Business som är billigare till Hong Kong än Shanghai?
Supply and demand
Vilket gissningsvis också är varför Singapore lyser med sin frånvaro i alla fyra listorna...
Noterar att det för LH/LX Limousine Service står att biljetterna måste vara "issued in the UK". Betyder detta att man diskvalificeras om man köper från svenska OTA, som exempelvis Travelstart eller Expedia.se? Är det ens något de kollar upp?
https://www.swiss.com/unitedkingdom/en/first-class-limousine-service
Trist inställning! För LH/LX del bör det ju inte vara någon skillnad var man köpt biljetten. Samma sak för CTS/Tristar som får betalt från flygbolaget.Ja, tyvärr. Försökte få limo service i London i dec när jag hade en F biljett vidare från FRA samma dag. De sa att jag inte var berättigad eftersom biljetten var köpt i Sverige. Man var tvungen att visa hur biljetten var köpt.
Vi hade en separat bokning från Stockholm dagen innan så jag försökte med Limo service i Stockholm istället men de avböjde med hänvisning till att min F bokning började i London. Moment 22.
Noterar att det för LH/LX Limousine Service står att biljetterna måste vara "issued in the UK". Betyder detta att man diskvalificeras om man köper från svenska OTA, som exempelvis Travelstart eller Expedia.se? Är det ens något de kollar upp?
https://www.swiss.com/unitedkingdom/en/first-class-limousine-service
Ja, tyvärr. Försökte få limo service i London i dec när jag hade en F biljett vidare från FRA samma dag. De sa att jag inte var berättigad eftersom biljetten var köpt i Sverige. Man var tvungen att visa hur biljetten var köpt.
Vi hade en separat bokning från Stockholm dagen innan så jag försökte med Limo service i Stockholm istället men de avböjde med hänvisning till att min F bokning började i London. Moment 22.
Trist inställning! För LH/LX del bör det ju inte vara någon skillnad var man köpt biljetten. Samma sak för CTS/Tristar som får betalt från flygbolaget.
För mig är det helt naturligt att det INTE ingår transport till Arlanda/Göteborg om en svensk resenär köper denna resan från UK och sen köper till en resa till UK. Det är rätt enkelt: Lufthansas svenska verksamhet skulle få betala för detta från sin marknadsbudget, men sen skulle dom inte få ta del av intäkten i sina mätetal.
Håller helt med men vi kunde inte låta bli att försöka när vi blev neka limo service i London. Det som jag inte förstår är varför biljetten behöver vara utfärdad i UK. Vi hade trots allt LH revenue biljetter. Stockholm tycks inte ha samma krav. Då räcker det med att resan utgår från Stockholm?