Senaste nytt

2-4-1 på antingen höstlov eller sportlov

Hur är det om man bokar ekonomiklass?

Går säkerligen att hitta mer då - men det är mycket sämre värde för poängen.

Kan man uppgradera nattflygningen till ett vettigt pris?

Mig veterligen går det ej att uppgradera awardresor (Eurobonusawardresor på SAS-flighter undantaget).

Eller ännu hellre hela flygningen närmare flygdatumen?

Det skulle i så fall vara om platser öppnas upp. Jag tvekar dock just pga att det är lov.

Annars kanske det är bättre att satsa på sportlovet?

Här finns det mer potential att hitta bättre tider osv.
Har du någon speciell destination i åtanke? Blir lättare för mig att kolla då :)

Last edited:
Sportlovet så kan vi flyga ut från och med den 20:e feb till den 25:e feb. Borta 8-10 dagar

Helst åker vi till Cancun, men även Florida, Syd- eller Latinamerika vore kul.

Om inget av det går så är alla varma destinationer i Asien intressanta, kanske till och med Australien. (Jag åker gärna tillbaka dit, men min fru är lite mindre sugen)

Stort tack för hjälpen.

Miami brukar gå att hitta för 4 Pers med Swiss eller Lufthansa, håll utkik via United eller sätt alerts på Expertflyer, det släpps platser lite då och då, 3 eller 4 månader innan är ofta stort släpp

Kan man flyga till tex Porto Alegre dit och från Rio de Janeiro hem på samma 2-4-1 voucher? Eller måste slut och avgångsdestination på själva bonusresan vara samma?

Kan man flyga till tex Porto Alegre dit och från Rio de Janeiro hem på samma 2-4-1 voucher? Eller måste slut och avgångsdestination på själva bonusresan vara samma?
Det är helt OK att åka ut till en destination, och hem från en annan.

Toppen