Senaste nytt

18 timmar i Bangkok, vad göra?

Hade egentligen sett fram emot exotisk frukost på gatan men får se hur jag känner mig efter flighterna!

Om vi skär ned samma scenario så att det börjar 4 timmar senare (dvs ingen tid för frukost) är det samma tips då? Med bara typ 2 timmar aktiv tid i stan vill man kanske ha en lite tydligare destination.
Vill du se Chinatown så byter du till tunnelbanan efter Airport Link och åker till Hualamphong, fast det är klart roligare på kvällen. Vill du in för det är mer shopping och höga hus ta SkyTrain till Siam. Vill du åka flodbåt/flodtaxi ta SkyTrain till Saphan Taksin, då passerar du även i närheten av kungliga palatset, Wat Pho och Kao San Road.

Ja, den här tråden hade jag glömt.

För att göra en historia kort....
När jag kom till Sverige från Korea så hade jag det jobbigt med tidsomställningen.
Det tog mig en vecka att få ordning på dygnet och då var det dags att resa tillbaka till Korea och vända dygnet igen.

Sov ruttet på flyget till BKK och var trött som satan och funderade vilket hotell jag skulle till.
Slutade med att jag tog in på sunkhotellet Nana, då det kan vara kul med lite barer och Hooters.

In på rummet och däckade som en klubbad säl. Vaknar kl 17.00 och ska käka.
Med väldigt lite cash på fickan så blir det inte så mycket mat eller dryck.

Det är då den geniala idén uppstår.
Frågar om dom tar Amex på Hooters.
Det visar sig bli dyrt, då dom faktiskt inte har några problem med Amex. Mer mat och mer dryck blev resultatet.

Summa
Ca 9000 SEK fattigare + en bortsupen iPhone.
Nåja, vette fan om jag drack bort telefonen. Tror ärligt talat att jag sov bort den.

Taxichaffisen fick skaka liv i mig på flygplatsen, som hela resan till PUS och sov säkert 8t när jag bar framme i lägenheten.
Efter det gick jag tidigt i säng och sov säkert 9t innan det var dags att gå på jobb dagen efter.

Vad gör man inte för att få poäng på sitt Amex-kort.

Ca 20k SEK för 18t i BKK

Hur f-n spenderar man 9k SEK på Hooters i Bangkok!? Eller var det en lokal variant med fullservice du gick in på?

Lokala varianter gillar nog inte Amex, skulle jag tro.
Så hur gör man då?
Jo, man äter lite Som Tam (dålig sådan) och köper upp spritlagret, typ.
Har gjort dummare saker än så, dock utan Amex.
Nu fick jag ju poäng åtminstone.

Last edited:
Skulle tro att de accepterar AmEx så länge de får behålla kortet och får din kod... ;)

Ja, fast då blir det nog dyrare

Edit:
Ca 8200 var det

85ccf0d7a24785e6015bf3b2e7e1d349.jpg

Fyller på med lite OT om kostnader och följder av 18t i BKK.

Då telefonen försvann och iPhone var hopplös att köpa med AmEx i "Nord"Korea, så tog jag mig en shoppingrunda i Thailand, där det bara var att knalla in på närmaste Applehåla.
Råkade trilla på ett bra pris på en Sony RX100V i Busan samma dag.
Fan, sju veckor med en Android
Nära på att jag inte överlevde jobbturen.

645cc2e4df16fb8914794f5c5053523e.jpg

Nåja 2-4-1 är inget problem då sjukhusräkning tillkom från Bangkok Hospital lite senare.

Toppen