Senaste nytt

15% rabatt vid köp av Extrapoäng, tom 28/1

BEHÖVER DU FLER POÄNG?
Just nu kan du köpa Extrapoäng med 15% rabatt. Så passa på att köpa de där poängen som saknas för en bonusresa. Gäller till den 28/1 2019.

01e9a75adb7a4d2f7139fdbbf13d6363.jpg

17 öre per poäng, alltså billigare att bara köpa poängen än att hyra hertz-bilar om man jämför med erbjudandet om 3000 poäng för 1 dag.

• Gilla
Reactions: Gus
Ja, och marginellt bättre än att betala räkningar med billhop med aktuell återbäring om man har Amex premium (om man alltså räknar in extrapoängen man får p.g.a. betalning av köpet). Verkar smidigare än det med! :)

Ja, och marginellt bättre än att betala räkningar med billhop med aktuell återbäring om man har Amex premium (om man alltså räknar in extrapoängen man får p.g.a. betalning av köpet). Verkar smidigare än det med! :)

Nja... Blir det inte 16.26 öre per poäng med billhop/Amex Premium om man inte förhandlat ner avgiften eller tänker jag fel nu? Hursomhelst så är ju dock en viktig fördel när man kör på billhop-lösningen att man bidrar till sin Amex-spend mot en 2-4-1-voucher (med en större summa än om man köper poäng).

• Gilla
Skillnaden mellan att köpa och ”tjäna” är att rena köpta poäng inte räknas mot t.ex. Flypremium. Bra att veta innan man köper massa poäng ;)
Den info jag fått från supporten är att köpta poäng de facto ska räknas in i Fly Premium. Har desstuom sparat en print screen på denna kommunikation :) Har dock aldrig köpt poäng (ännu), men du kanske har och vet att det inte fungerar?

• Gilla
Invändningen är ju att man köper poängen och inget mer.
Om det nu är så att man faktiskt behöver Hertz bilen och att betala en räkning eller två så får man ju både poäng och bil/betald räkning.
Då blir ju två flugor på smällen samtidigt

Den info jag fått från supporten är att köpta poäng de facto ska räknas in i Fly Premium. Har desstuom sparat en print screen på denna kommunikation :) Har dock aldrig köpt poäng (ännu), men du kanske har och vet att det inte fungerar?
Har köpt baspoäng, totalen uppdaterades i SAS-mc-appen men inte flypremium-saldot.

Toppen