Senaste nytt

144 Kg bagage med SAS?

Jo, vikten på varje väska styrs av vilken kabin man sitter i, och antalet väskor dels av biljetten samt status, så 4*32 kg är korrekt...

Jo, vikten på varje väska styrs av vilken kabin man sitter i, och antalet väskor dels av biljetten samt status, så 4*32 kg är korrekt...
Screen Shot 2017-04-07 at 11.01.17.png

Screen Shot 2017-04-07 at 11.01.37.png

Instämmer att det onekligen verkar vara så , och att det finns logik i det. Det är den där sista ** som är fel i så fall både i apparna och på sas.se

Är det inte så att en väska till/från USA alltid får väga 32 kg medan resten av världen säger 23kg. Det skulle kunna förklara att det på vissa ställen står 23kg och på andra 32kg.

Är det inte så att man får 2 nytterligare baggage och beroende på vilken kabin du sitter i så får du antingen 23kr eller 32kg
Detta är min erfarenhet med de flesta bolag. Vikten på extra väskor brukar styras av vilken kabin man är bokad i.

Just USA är speciellt i och med att det som nämnts finns regler från myndighetshåll vad som måste ingå i biljetter om man ska få flyga till USA.

Jag måste säga att jag älskar BA och AY (samt några till) där alla väskor alltid får väga 32kg när man har status. Så irriterande att det kan bli tjafs vid incheckning när man har 30+26kg på en Plus som EBG och rätt till 23x4 kg. Nu är SAS generellt bra på detta och brukar inte bry sig - men skönt att slippa oroa sig..

Hej! Nu vakna jag till här på @bnr taggning. Jag checkade in 131kg på 4 kollin från Hong Kong med SAS på en Business Saver biljett som Diamond på SAS. Alla väskor låg på runt 32,5 kg styck och det enda check in fråga var om det var batterier i väskorna, vilket jag sa att det inte var sen var allt lugnt.

Det jag fått till mig av SAS är att beroende om du åker PLUS eller Business på long haul så är dina 2 extra väskors vikt styrda av vad biljetten tillåter. Alltså i PLUS är det 4x23kg som gäller och i Business är det 4x32kg.

Toppen