Senaste nytt

14 timmars layover på en SAS bokning

Skogi

Medlem
Jag har tidigare bokat biljetter med flyg som ankommer på kväll/eftermiddag och tagit morgonflyget dagen därpå, med en transittid på ca. 12 timmar, detta genom SAS kundtjänst. När jag ringde idag så tog det stopp. Först ville agenten att jag skulle betala en bokningsavgift på 375 kr och sedan deklarerade han att det inte är möjligt att göra som jag tidigare har gjort.

Jag är medveten om att stopovers på över 24 timmar inte är möjligt, och har tidigare pratat med en agent som förklarade att <24 timmar är bokningsbart.

Jag har sökt med ljus och lykta men har tyvärr inte lyckats finna ett svar, vad gäller egentligen? :confused:
 
Last edited:

Hachans

Medlem
Jag har tidigare bokat biljetter med flyg som ankommer på kväll/eftermiddag och tagit morgonflyget dagen därpå, med en transittid på ca. 12 timmar, detta genom SAS kundtjänst. När jag ringde idag så tog det stopp. Först ville agenten att jag skulle betala en bokningsavgift på 350 kr och sedan deklarerade han att det inte är möjligt att göra som jag tidigare har gjort.

Jag är medveten om att stopovers på över 24 timmar inte är möjligt, och har tidigare pratat med en agent som förklarade att <24 timmar är bokningsbart.

Jag har sökt med ljus och lykta men har tyvärr inte lyckats finna ett svar, vad gäller egentligen? :confused:

Vad han menade är att han inte visste hur man gör.

Prova genom en resebyrå istället. Vissa resebyråer online låter dig ställa in hur lång väntetid du vill ha.
 

FF#1

Medlem
Exakt, ska inte vara nått problem. Har bokat flera resor på det sättet med transittider på upp mot 23h.
både bonus och vanliga. Förstår inte vad problemet är?
 
Toppen