.
Jag skickar inga riktiga vykort längre. Jag använder mig alltid av postens app Riktiga vykort.
Men vad är det med bilfirmor och GPS. Det är värre än hotell och internet när det gäller att profitera på sina kunder. Jag kör numera alltid offline på min mobil eller padda. Kopplar upp mig blixtsnabbt och tar ut läget och stänger av. En veckas hyra kostar mer än att köpa en ny. Det är inte rimligt.
Amerikanska barnfamiljer tar ofta med sig bilbarnstolar på flygresan för att slippa hyra extra bilbarnstolar till hyrbilen. Ungefär samma tänk som med GPS.
Hur svårt kan det vara för butiker som säljer vykort (speciellt i turiststäder som New Orleans och Chicago) att själva köpa in frimärken och sälja dem som en tjänst?
Hittade en liten guide som ger tips om vart man kan köpa frimärken i USA. Möjligheten att köpa porto i bankomat var ny för mig, men låter som en bra idé.
Vad tyckte ni @Börnen om Monterey? Till nästa besök kan jag tipsa om ett måste, att besöka Alvarado Street Brewery! Bland det bästa i ölväg jag druckit i USA och bra mat på deras pub i stan.