Senaste nytt

120 EUR avgift för att ändra avgångstid?

011430121

Medlem
Hej!

Jag har bokad 2 biljetter ARN - IAD via CPH i november.
Nu tycker jag att eftersom sonen och jag sa flyga GO skulle det var kul om vi hade lite mer tid i Kastrup för att "fika" i loungen.
Men tyvärr så bokade jag biljetter med layovern endast 1h 10min.
Jag ringde precis till SAS och frågade om de kan boka om flighten till CPH till en tidigare avgång.

Hon svarade att det är 120 EUR ändringsavgift per person.
Kan det verkligen stämma? Jag är EBG om det hjälper något.
Tack
Var ute i godtid på ARN så kanske ni har möjlighet att komma med ett tidigare flyg till CPH.
 

nissefalk

Medlem
Jag kom till Stockholm 3 timmar innan mitt bokade flyg till Göteborg, visade sig att man mot en avgift på 200kr kan vara standby för ett tidigare flyg samma dag, eftersom ett tidigare flyg i mitt fall inte var överbokat så fick jag direkt plats och kom hem 2 timmar tidigare, tyckte det var värt 200kr efter att ha flugit BKK-KUL-SIN-DOH-ARN.....
 
  • Gilla
Reactions: Gus

jth

Medlem
Eller, för den delen, "fika" lite i loungen på ARN istället... så våldsamt mycket sämre är väl inte SAS Gold ARN jämfört med SAS Gold CPH?

CPH är ju lite större och luftigare, och det skulle väl vara om man är ute efter gammeldansken då :)
Men annars håller jag med, Goldloungen på CPH har egentligen inget som inte ARN har, om man inte är sugen på de räliga fiskbullarna...
 

Agö

Medlem
CPH är ju lite större och luftigare, och det skulle väl vara om man är ute efter gammeldansken då :)
Men annars håller jag med, Goldloungen på CPH har egentligen inget som inte ARN har, om man inte är sugen på de räliga fiskbullarna...
Och cabanas!
 

Valley

Medlem
Vägrad av Luftwaffe att boka om till tidigare flight. EUR 400 ville man ha för en ny biljett, på ett halvfullt plan.
Så, jämfört med det tycker jag det är ett helt OK pris
 

johhenrik

Medlem
Jag har sagt det förut i många andra trådar, men säger igen här: Jag har aldrig blivit nekad att komma med en tidigare flight på SAS när jag frågat i gaten. Vid inchecking funkar det inte dock (de ggr jag provat), då hänvisar de till biljettkontoret. Detta på snikbiljetter i Go.
 

Pho

Medlem
Jag har sagt det förut i många andra trådar, men säger igen här: Jag har aldrig blivit nekad att komma med en tidigare flight på SAS när jag frågat i gaten. Vid inchecking funkar det inte dock (de ggr jag provat), då hänvisar de till biljettkontoret. Detta på snikbiljetter i Go.

Gäller det även med incheckat bagage eller har du bara haft handbagage de gångerna?
 
Toppen