Senaste nytt

12 år 10239 inlägg

011430121

Medlem

De senaste åren har jag noterat datumet när jag började läsa BC, det tog en tid innan jag skrev mitt första inlägg

Då är det dax att summera det senaste medlemsåret.
Det började med pilotstrejken på SAS och några dagar efter det så kom SAS in i Chapter 11 det fanns inte i min vildaste fantasi att något skulle kunna, SAS var ju på väg att sjösätta Forward programmet, här på BC hade vi naturligtvis de bästa ekonomerna att lösa detta problem, här gick disfusionerna snabbt från Covid till hur SAS skulle komma ur sin ekonomiska knipa, ja många tycket till och med att det bästa vore om SAS skulle gå i KK

Under hösten 2022 stänge Finnair ner sin satsning på långlinjer från Stockholm, här behövde man inte ha gått på Handelshögskolan för att förstå att detta skulle ske, lite nyfiken på vad detta äventyr kostade Finnair
Efter många inställda flyg så i november blev resan med Finnair av till Bangkok som jag hade bokat för avresa i februari samma år.
Åkte ner från medlemskapet Platinum, som var matchat mot EuroBonus Diamond till Finnair Guld, i november i år ramlar jag ner till Silver, även på BA bir det silver från och med november.
På SAS har jag återkvalificerat mig 2023/2024 som EBD och om inget oförhappandes sker så blir det så även under 2024/2025 , jag tänker om något bolag köper upp SAS så får vi se vad som händer, något bolag kan vara Lufthansa. i mina tankar.

På Hotell sidan ramlar jag ner på Scandic från Level 3 till 2 hade bara behövt 3 nätter för att behålla Level 3, men jag, behåller Guld hos Stordalen
Hilton har jag återkvalificerat mig tack vare "överrullande nätter" se senaste två åren, inför 2024 får man nog återgå till att vara Hilton nomad.

Resor under har varit som de senaste åren runt 40 tur och retur resor, lite skillrande mot hur mycket jag rese i mitt förra jobb där det var ca 225-250 per år, var EBD i 5 år sträck.

Har rest med några BC medlemmar i Europa, och tycker det är trevligt.
Med @fcx har det varit några långresor, Bangkok, Taipeh, Los Angels/ San Diego

Nu skall jag berätta något om Los Angels resan som jag inte hr förtält någon om förut.
Ca 4-5 timmar in på flygningen ca 2 timmar efter Lunchen blev jag snabbt illamående, gick på toan ca 5 gånger inom 30-40 minuter, och vid sista besöket frågade jag om jag kunde få en "bärkasse" mår du inte bra sa kabinchefen, svarade som det var nej jag mår jättedåligt, hon sa jag gör en dubbel plastkasse till tig, han precis fram till platsen, ja så hände det som ni kanske anar, det blev halva bärkassen, de ville ta bärkassen men jag sa att jag kunde gå in på toa med den, men de fixade påsen, jag skämdes och sa till värdinnorna hag har inte drucket någon alkohol, vi vet de sa dom, men du skall ha tack för att du bad om bärkassen, efter som du sitter på rad 1 hade du förmodligen kastaupp på väggen och vi hade få ställt returen för rengöring av maskinen.
Jag inbillar mig att det var leverpastejen i loungen på CPH som gjorde detta.
Nu skall jag inte blotta mig mera, men jag mådde verkligen dåligt.

Det har inte blivet så många .Made in Sweden under de senaste åren, gillar verkligen dessa träffar, roligt att träffa gamla BC rävar och nya medlemmar.
Kommande resor, blir till Danmark imorgon med bilen som traditionen alltid ha varit att resa tidigt på midsommardagen, vid ankomsten till Marielyst F så inmundigas sillen, nästa resa går även den med bil till en före detta kund vid Höga kusten även detta är tradition.

Flyg blir det i slutet av juli till Paris med AY och tillsammans med en BC medlem, i början av augusti blr det Montpellier med SAS, hade bokning från ARN, det blev Smart Lynx som skall flyga turen, jag kände ingen glädje att flyga igen med det bolaget, bokade om via CPH samma dag för 430 KR och ny tycker jag att det skall bli roligt att komma ner till Rivieran
När man kollar på Expertflyer så ser det inte som att maskinerna kommer att få bra beläggning-

Är det någon som fortfarande läser detta?
Hörde inget ja, slutar nu och önskar både BC vänner och ovänner en trevlig sommar
 

Doctor-X

Medlem
Mycket trevligt inlägg @011430121 tack för att du delar mig dig. Gillar verkligen dina inlägg och reflektioner! Hoppas du mådde bättre när du landade i LA!
Inte träffat dig personligen men hoppas att vi ses i Barcelona i höst!

Glad midsommar! :)
 
Usch jobbigt det där med att bli sjuk på planet. :( Trots färre resor så verkar du ändå ha haft ett bra år, bra jobbat.:D

Glad midsommar till dig med! :cool:
 

trekker

Medlem
Magiskt i lägg och du är en pärla 011.

Angående att bli sjuk på planet, min dotter blev det på planet från München till Manchester (ätit för mycket godis i loungen). Jag fick städa upp då LH crew vägrade.

Säg till nästa gång du flyger in till Manchester.
 

011430121

Medlem
Rättelse skall vara EBP i 5 år.
Fördelen med att vara EBP, många purser kände igen mig, ja det sker än idag fast det var 10 år sedan jag var EBD.

Jag glömde skriva om mina tankar angående AMEX och SAS Mastercard.
Har de senaste åren siktat mot 2 stycken AMEX 2-4-1- och resten av perioden bara fortsatt med AMEX

I år nådde jag min andra AMEX kupong i början av juni, satsar allt för att få behålla SASMC med högsta statusen i Fly Premium, begränsat med destinationer men lättare att hitta platser enligt mig och känns inte som att kastabort en resa för 2 till Milano som exempelvis
 
Toppen