Senaste nytt

11 timmar i Hong Kong och hur länge ska man stanna i Lufthansa First Class Lounge i Munchen?

Hej,
ska åka Thai First från Bangkok till Hong Kong och sedan vidare med Lufthansa First till Munchen. Jag har ca 11 timmar på plats i Hong Kong och har ingen direkt lust att åka in till stan. Jag har förstått att varken Thais eller Uniteds förstaklass lounger har någon form av vilorum. Frågan är, är det värt det att ta ett dagrum på Regal för att få några timmars sömn och kunna njuta ordentligt av LH-flighten sen? Den flighten är visserligen så lång att jag nog både kommer ha tid att sova och att njuta :-D
Kommer till Munchen runt 05.30 på morgonen och flyger sedan vidare till Stockholm ca tre timmar senare. Tror ni att man får ut något mer av att boka om till ett senare flyg? På tre timmar hinner man väl både bada, äta frukost och sippa champagne?

• Gilla
Reactions: Gus
Hej,
ska åka Thai First från Bangkok till Hong Kong och sedan vidare med Lufthansa First till Munchen. Jag har ca 11 timmar på plats i Hong Kong och har ingen direkt lust att åka in till stan. Jag har förstått att varken Thais eller Uniteds förstaklass lounger har någon form av vilorum. Frågan är, är det värt det att ta ett dagrum på Regal för att få några timmars sömn och kunna njuta ordentligt av LH-flighten sen? Den flighten är visserligen så lång att jag nog både kommer ha tid att sova och att njuta :-D
Kommer till Munchen runt 05.30 på morgonen och flyger sedan vidare till Stockholm ca tre timmar senare. Tror ni att man får ut något mer av att boka om till ett senare flyg? På tre timmar hinner man väl både bada, äta frukost och sippa champagne?
3 timmar räcker för det du vill göra, man är dock av förklarliga skäl rätt "trött" inför sista flighten hem när man rest i First och intagit diverse drycker.
Alla mina resor så har jag bara velat komma hem så fort som möjligt när man väl landat i Europa och har aldrig haft något större sug efter extra tid i loungen. Om du vill uppleva FCL i Munchen så låter 3 timmar rätt vettigt enligt mig, vill du äta och dricka mer kan du självklart boka en senare flight men det är ju upp till var och en vad man prioriterar och uppskattar.

3 timmar räcker för det du vill göra, man är dock av förklarliga skäl rätt "trött" inför sista flighten hem när man rest i First och intagit diverse drycker.
Alla mina resor så har jag bara velat komma hem så fort som möjligt när man väl landat i Europa och har aldrig haft något större sug efter extra tid i loungen. Om du vill uppleva FCL i Munchen så låter 3 timmar rätt vettigt enligt mig, vill du äta och dricka mer kan du självklart boka en senare flight men det är ju upp till var och en vad man prioriterar och uppskattar.
Ja det var lite så jag tänkte. Kom dit en tidig morgon från Boston en gång och kände väl ungefär som du. Det är lätt i tanken men lite tyngre när man väl är på plats :)

Frågan är, är det värt det att ta ett dagrum på Regal för att få några timmars sömn och kunna njuta ordentligt av Lufthansa-flighten sen?
Du flyger alltså till Hong Kong och är där i 11 timmar och besöker inte ens staden? Det låter som att resan är målet och i så fall hade jag helt klart tagit ett dagrum för att på så sätt kunna maximera njutningen ombord på vägen hem! Annars kommer du vara väldigt seg på hemresan och inte kunna njuta fullt ut av caviar, champagne och trevliga filmer!

Jag sov bort 8 timmar av min Lufthansa F från München-Mexico City (nattflygning) och grämer mig än idag över detta!! :confused:

Tack för svar! Nu har jag skippat Hong Kong och flyger istället:
HKT-BKK (TG Business)
BKK-HND (TG First)
HND-FRA (LH First)
FRA-ARN (LH Business)

Får fem timmar i First Class Lounge i BKK, en övernattning i Haneda (verkar dessutom som körsbärsträden kommer stå i full blom i Tokyo då), bekväm eftermiddagsavgång till FRA och ett par timmar i First lounge (eller FCT) i FRA.

Toppen