Senaste nytt

100 portade från flyg efter gräl om mobiler

vicce

Medlem
När jag flög GOT-IST i förra veckan så hade vi ganska lång väg att taxa. Kabinpersonalen sa i högtalsrsystemet att man skulle sitta ner och ha sin mobiltelefob avslagen flera gånger under taxningen. När hon sagt samma sak tre gånger på ungefär lika många minuter tittade jag bakåt i kabinen och ser då flera passagerare som står upp i mittgången och pratar med sina vänner, några håller på att greja med saker i hatthyllan medan några andra pratar i mobiltelefon. Efter femte försöker gav kabinpersonalen upp, men jag tycker det var mycket dålig stil av passagerarna. Detta inträffade på en flight med Turkish Airlines.
 

Mr.White

Medlem
När jag flög GOT-IST i förra veckan så hade vi ganska lång väg att taxa. Kabinpersonalen sa i högtalsrsystemet att man skulle sitta ner och ha sin mobiltelefob avslagen flera gånger under taxningen. När hon sagt samma sak tre gånger på ungefär lika många minuter tittade jag bakåt i kabinen och ser då flera passagerare som står upp i mittgången och pratar med sina vänner, några håller på att greja med saker i hatthyllan medan några andra pratar i mobiltelefon. Efter femte försöker gav kabinpersonalen upp, men jag tycker det var mycket dålig stil av passagerarna. Detta inträffade på en flight med Turkish Airlines.

Kanske dax att man inför någon typ av internatonellt bötessystem så folk lär sig?


Hej Mr.White!
Välkommen till businessclass! Ser att du är ny medlem :)!

Tyvärr inte, men tack ändå!
 

A380*G

Medlem
Kanske dax att man inför någon typ av internatonellt bötessystem så folk lär sig?




Tyvärr inte, men tack ändå!

Räcker det inte med att befälhavaren kan när som helst vägra vem som helst att flyga med, alternativt ta oplanerade stopp bara för att släppa av pax som utgör fara för säkerheten ombord? Nämnas kan att vid sådana oplanerade stopp, som ofta kostar minst en halv miljon SEK så hålls pax ifråga ersättningsskyldiga.
 

nilsson

Medlem
Jag satt mitt emot en purser på väg till USA förra året. Han berättade att en dam hade bestämt sig för att gå på toaletten i planet efter landning, men innan innan gate, och piloten rapporterade in det. TSA tog det som "flight irregularity" och dirigerarde om planet bort från terminalen, genomsökte planet och förhörde damen i fråga.
 
Toppen