Senaste nytt

10 extra poäng per 100 kronor med SAS Mastercard i Juli 2018

Jag var anmäld till kampanjen, men har inte fått några +10 extrapoäng. Mailade SEB genom appen och fick snabbt svar. Verkar som att de har haft något glitch. Utbetalning av extrapoäng utlovade i nästa månad istället.
 
Var det något mer man skulle göra än att klicka på länken i mailet och sedan se bekräftelsen på skärmen menar du?
Om du lugnar ner tonen och läser bakåt i tråden inser du snabbt att det är flera som trott att de varit automatiskt anmälda, respektive klickat men som inte blivit registrerade.

Det här kortet har fungerat felfritt från dag 1 för väldigt många här. Därför var det en berättigad fråga när någon enstaka har en avvikande upplevelse.
 
Om du lugnar ner tonen och läser bakåt i tråden inser du snabbt att det är flera som trott att de varit automatiskt anmälda, respektive klickat men som inte blivit registrerade.

Det här kortet har fungerat felfritt från dag 1 för väldigt många här. Därför var det en berättigad fråga när någon enstaka har en avvikande upplevelse.
Om du lugnar ner tonen och läser bakåt i tråden inser du snabbt att det är flera som trott att de varit automatiskt anmälda, respektive klickat men som inte blivit registrerade.

Det här kortet har fungerat felfritt från dag 1 för väldigt många här. Därför var det en berättigad fråga när någon enstaka har en avvikande upplevelse.

Absolut, och du skulle kunna strunta i att svara om du inte fattade frågan istället för att insinuera massa irrelevanta saker.

Kortet har funkat bra för mig också ”sen dag 1” förutom denna kampanj såväl som för Kris som dessutom hade förstått frågan och vart med om samma sak.
 
Jag förstod frågan alldeles utmärkt men eftersom du berättar att du vänt dig till diamondsupporten som ju inte alls har med det att göra, då verkade det mer sannolikt att du också skulle ha missat något annat. Frågan var på intet sätt irrelevant, din ton däremot är mindre önskvärd.
 
Jag var anmäld till kampanjen, men har inte fått några +10 extrapoäng. Mailade SEB genom appen och fick snabbt svar. Verkar som att de har haft något glitch. Utbetalning av extrapoäng utlovade i nästa månad istället.

Jag var anmäld till kampanjen och har fått extra poäng på min sammanställning hos SEB. Totalt ska jag för Juli månad få ca 11000 poäng.
Den 2 augusi registerades ca 6200p (uppdelat på två överföringar) på mitt eurobonuskonto varav jag kontaktar SAS Eurobonus mastercard och frågar om något blivit fel i körningen till SAS Eurobonus. Hon kontrollerar och hänvisar till att detta måste vara några andra poäng, för deras poäng registerar inte förens den 10:e varje månad.

Jag vet inte hur det är för er men jag har alltid fått in mina poäng frn 2-4:e varje månad.

Personen på kundtjänst säger att hon tror att dessa 6200p är för juni månad. Jag förklarade för tjejen i kundtjänst att jag inte tror att det hon säger stämmer, eftersom detta belopp inte stämmer med juni månads intjäning heller. Hon rådfrågar då men en kollega och kommer fram till att dom har skickat det belopp (11000) till SAS Eurobonus och om dom satt in för lite så måste jag prata med dom.

Hon kopplar mig vidare till SAS Eurobonus och jag börjar beskriva ärendet på nytt varav personen på Eurobonus säger:
- "Varför skulle dom kontakta oss om poäng menar du?".
Jag förklarar en gång till att jag nyss pratat med SAS Mastercard kundtjänst och dom säger att dom har gett er info om att ni skall betala ut 11000p till mig för juli månad. Då svarar hon:
- "Är det för en resa eller varför ska du få poäng?".
Jag sa lugnt och sansat att det är pga det kreditkort jag har hos dom. Jag förklarade också hur det fungerar med utbetalningen av dessa poäng, månad för månad. Hon ber mig dröja kvar så ska hon ringa till SAS Mastercard för att stämma av ärendet. Hon hade ingen aning om något av detta verksade det som. Efter några minuter återkommer hon, glad på rösten, eftersom hon nu har hittat felet.
- "Det är nämligen så att dumåste vänta till den 10:e för att få mina poäng, det är därför du inte fått poängen".
Jag blir så trött.

Samtalet avslutades med att jag sa att jag ringer den 10:e igen.
 
Last edited:
Jag var anmäld till kampanjen och har fått extra poäng på min sammanställning hos SEB. Totalt ska jag för Juli månad få ca 11000 poäng.
Den 2 augusi registerades ca 6200p (uppdelat på två överföringar) på mitt eurobonuskonto varav jag kontaktar SAS Eurobonus mastercard och frågar om något blivit fel i körningen till SAS Eurobonus. Hon kontrollerar och hänvisar till att detta måste vara några andra poäng, för deras poäng registerar inte förens den 10:e varje månad.

Jag vet inte hur det är för er men jag har alltid fått in mina poäng frn 2-4:e varje månad.

Personen på kundtjänst säger att hon tror att dessa 6200p är för juni månad. Jag förklarade för tjejen i kundtjänst att jag inte tror att det hon säger stämmer, eftersom detta belopp inte stämmer med juni månads intjäning heller. Hon rådfrågar då men en kollega och kommer fram till att dom har skickat det belopp (11000) till SAS Eurobonus och om dom satt in för lite så måste jag prata med dom.

Hon kopplar mig vidare till SAS Eurobonus och jag börjar beskriva ärendet på nytt varav personen på Eurobonus säger:
- "Varför skulle dom kontakta oss om poäng menar du?".
Jag förklarar en gång till att jag nyss pratat med SAS Mastercard kundtjänst och dom säger att dom har gett er info om att ni skall betala ut 11000p till mig för juli månad. Då svarar hon:
- "Är det för en resa eller varför ska du få poäng?".
Jag sa lugnt och sansat att det är pga det kreditkort jag har hos dom. Jag förklarade också hur det fungerar med utbetalningen av dessa poäng, månad för månad. Hon ber mig dröja kvar så ska hon ringa till SAS Mastercard för att stämma av ärendet. Hon hade ingen aning om något av detta verksade det som. Efter några minuter återkommer hon, glad på rösten, eftersom hon nu har hittat felet.
- "Det är nämligen så att dumåste vänta till den 10:e för att få mina poäng, det är därför du inte fått poängen".
Jag blir så trött.

Samtalet avslutades med att jag sa att jag ringer den 10:e igen.

Jag räknade lite snabbt nu och jag har fått in kampanjpoängen , jag har fyra eurobonus överföringar från mastercard (en är statuspoängen) 2 augusti. Har också fått poängen mellan 2-4 varje månad ända sen jag skaffade kortet för lite över ett år sen.
Hoppas det löser sig för dig :)
 
Jag räknade lite snabbt nu och jag har fått in kampanjpoängen , jag har fyra eurobonus överföringar från mastercard (en är statuspoängen) 2 augusti. Har också fått poängen mellan 2-4 varje månad ända sen jag skaffade kortet för lite över ett år sen.
Hoppas det löser sig för dig :)
Okej, jag har fått 3, varav 1 är statuspoäng. Hur var fördelningen på de 3 andra överföringarna för dig?
 
Okej, jag har fått 3, varav 1 är statuspoäng. Hur var fördelningen på de 3 andra överföringarna för dig?

På MC har jag i juli (1-31) totalt 7328 + 39(extrakort) = 7367 (Jag har fått poäng från kampanjen 10 CAMPAIGN POINTS )
På SAS resulterade det i (Utan statuspoängen): 4370 + 1983 + 1008 = 7361
hmm stämmde visst inte exakt... men det kanske brukar slå på några poäng sådär eller om dom inte räknar från första till sista varje månad?
 
Toppen