Jag var anmäld till kampanjen och har fått extra poäng på min sammanställning hos SEB. Totalt ska jag för Juli månad få ca 11000 poäng.
Den 2 augusi registerades ca 6200p (uppdelat på två överföringar) på mitt eurobonuskonto varav jag kontaktar SAS Eurobonus mastercard och frågar om något blivit fel i körningen till SAS Eurobonus. Hon kontrollerar och hänvisar till att detta måste vara några andra poäng, för deras poäng registerar inte förens den 10:e varje månad.
Jag vet inte hur det är för er men jag har alltid fått in mina poäng frn 2-4:e varje månad.
Personen på kundtjänst säger att hon tror att dessa 6200p är för juni månad. Jag förklarade för tjejen i kundtjänst att jag inte tror att det hon säger stämmer, eftersom detta belopp inte stämmer med juni månads intjäning heller. Hon rådfrågar då men en kollega och kommer fram till att dom har skickat det belopp (11000) till SAS Eurobonus och om dom satt in för lite så måste jag prata med dom.
Hon kopplar mig vidare till SAS Eurobonus och jag börjar beskriva ärendet på nytt varav personen på Eurobonus säger:
- "Varför skulle dom kontakta oss om poäng menar du?".
Jag förklarar en gång till att jag nyss pratat med SAS Mastercard kundtjänst och dom säger att dom har gett er info om att ni skall betala ut 11000p till mig för juli månad. Då svarar hon:
- "Är det för en resa eller varför ska du få poäng?".
Jag sa lugnt och sansat att det är pga det kreditkort jag har hos dom. Jag förklarade också hur det fungerar med utbetalningen av dessa poäng, månad för månad. Hon ber mig dröja kvar så ska hon ringa till SAS Mastercard för att stämma av ärendet. Hon hade ingen aning om något av detta verksade det som. Efter några minuter återkommer hon, glad på rösten, eftersom hon nu har hittat felet.
- "Det är nämligen så att dumåste vänta till den 10:e för att få mina poäng, det är därför du inte fått poängen".
Jag blir så trött.
Samtalet avslutades med att jag sa att jag ringer den 10:e igen.