Senaste nytt

”Go to gate”

Även min erfarenhet är att det aldrig är någon brådska, så därför hade jag uppskattat meddelanden som betyder att det är något på gång och inte att det kommer hända något någon gång i en eventuell framtid...

Egentligen gillar jag Air Berlin som skriver ut på boardingkortet när gaten stänger och inte tid för boarding. Det brukar fungera bra, utom möjligen en gång i Sofia där det blev högtalarutrop och efterlysning, samt tre ur personalen som jagade efter oss för att få med oss på flighten. Trots att det var 20 min(!) kvar till tiden för gatens stängning.

Jag applicerar den där där regeln ofta. Dock höll den på att kosta mig en extra biljett en gång när jag gick och hämta en skål chips till stod det "go to gate". när jag kommer tillbaka för att sätta mig står de "final call". Blev att springa!
Måste däremot erkänna att jag har förbättrat mina marginaler sedan en gång då jag faktiskt fick köpa en ny biljett. Visst, det var inget roligt då - men jag får väl skriva av den kostnaden på nöjeskontot :cool:

Gate Open = Personal finns på plats
Go to gate = Dags att packa ihop, dra på toaletten snabbt och röra på sig
Final Call = RUUUUN!!!

På Heathrow innebär väl "gate open" att gaten är bemannad? Förvisso med personal som kan konsten att leva i sin egen värld och vara totalt blinda för allt som sker runt omkring dem...

Toppen