Senaste nytt

är det enkelt att flyga mellan LA och San Fransisco med tanke på Covid läget.

Hej

Vi funderar på att flyga 2 dagar till San Fransisco från LA i sommar medan vi på på semester i LA.

Men jag undrar hur enkelt är det att flyga inrikes i USA med tanke på Covid, samt hur enkelt det är när man har esta eller B1/B2 turisk visum.

Ska man även åka då från Burbank eller LAX ?

Finns inga coronarestriktioner på inrikesflyg, och de struntar i ESTA och visum eftersom det är inrikes. Däremot kan det vara samma kökaos som på andra flygplatser under sommaren. Du kan välja på LAX, Bob Hope eller John Wayne, beroende på var i LA du är.

Ta bilen istället, det är trevligare och tar ungefär lika lång tid.

Håller med, ta bilen. Kör Highway One åt ena hållet, men ta motorvägen åt det andra för att spara tid…

Jag hade definitivt flygit. Är inte svårare än att åka ARN-GOT typ.

Att åka bil tor kommer bara det ta 2 hela dagar, skulle inte göra det när det är så kort tid på plats. Tar ju omkring 6h att köra enkel väg om man åker motorvägen utan stopp. Ska man åka HWY1 får man räkna med minst 8h utan stopp. 14h effektiv körtid för att besöka SF i två dagar innebär att det går åt 4 dagar för en sån utflykt.

Att flyga tar typ 1h, lägg till 2h innan på flygplatsen och vi pratar ungefär 6h tidsåtgång tur och retur.

Hej

Vi funderar på att flyga 2 dagar till San Fransisco från LA i sommar medan vi på på semester i LA.

Men jag undrar hur enkelt är det att flyga inrikes i USA med tanke på Covid, samt hur enkelt det är när man har esta eller B1/B2 turisk visum.

Ska man även åka då från Burbank eller LAX ?
Beror ju på var du är, men jag flyger LAX - SJC med Alaska i sommar, bra tider och överkomliga priser.

Toppen