Senaste nytt

Övernattning LHR - bästa lösning med minderårig?

JacobGBG

Medlem
Gjorde nyligen denna bokning där jag är tvungen att ta en övernattning på LHR för att få ihop min utresa till BKK på Annandag Jul.
Funderar på hur man smidigast löser detta samtidigt som man maximerar sömn men håller kostnaden nere. Flyger ytterst sällan via LHR så är grön på stället. Hade resan endast inkluderat mig hade jag lagt mig på en soffa i departures-hallen men jag har även med en 5-årig kille på sin första långresa och då har jag inte hjärta för riktigt så bohemiska äventyr.

Anländer till LHR 26 Dec 21:20 och flyger sedan vidare 27 Dec 08:45 med Air India (Terminal 2)

Aerotel i terminalen hade ju varit det optimala men att pröjsa 2500:- för vad som sannolikt är 5-6 timmar sömn känns principiellt fel.

Är EBG, men loungerna har öppettider 22:00-05:00 som bäst, så det hjälper mig inte mycket mer än att lösa frukost.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

GOTBound

Medlem
Hilton Garden Inn vid Hatton Cross ligger vid första stoppet på Piccadilly line ungefär 10-15 minuter från tunnelbanestationen på T2/T3.
 

palmen

Moderator
Precis som @GOTBound bor jag nästan uteslutande på HGI vid Hatton Cross.

Ett stopp med tunnelbanan efter LHR och några minuter att gå. Frukosten på hotellet brukar också vara bra, tidigare har de haft omelett kock (vet inte om det är kvar nu).

Kan säkert vara kul att se plan komma in för landning utanför fönstret om ni har ett sådant rum. Jag störa inte av ljudet personligen och det är cerfew över LHR på natten så inga plan startar/landar då.

Väldigt enkelt att ta dog tillbaka till terminalen sen på morgonen. Från sängen till att vara inne förbli säkerhetskontrollen går på under 30 minuter om ni inte fastnar i checkin/säkerhetskontroll. Tunnelbana går typ var 5e minut så det är inga väntetider att prata om.
 

Jannes

Medlem
Garden Inn vid Hatton Cross har tyvärr höjt priserna generellt, så Garden Inn T2 är nog bästa valet.
Oj, att det blev den vägen överraskar mig. Om man reser från T2/T3 så är det hotellet ju optimalt.
Finns en hel del billigare hotell på vägen som går norr om flygplatsområdet men har aldrig blivit klok på hur man tar sig lättast till/från dem, speciellt vid tidiga morgonflyg.
 

GOTBound

Medlem
Oj, att det blev den vägen överraskar mig. Om man reser från T2/T3 så är det hotellet ju optimalt.
Finns en hel del billigare hotell på vägen som går norr om flygplatsområdet men har aldrig blivit klok på hur man tar sig lättast till/från dem, speciellt vid tidiga morgonflyg.
Bath Road är lokalbuss eller Uber.
 

GOTBound

Medlem
...och lokalbussen tar numera betalt, som en coronaanpassning.
Tvärt om för Hatton Cross då tube station ligger sen några veckor tillbaka innanför free travel zonen, dock blir det några pence adminavgift på AMEX kortet ändå antar det har ngt med den hold som läggs och släpps map. valutaavgifter.

Dock är det som du skrev i tidigare inlägg att HGI Hatton Cross har höljt sina priser, förr och under Covid gick det att hitta runt £70-80 t.o.m lägre än så, numer ligger de runt £120 för semi-flex, iofs har ju hela London spårat ur totalt map. hotellpriser just nu.
Nästan så 30 000 pts börja blir värt...
 

mha321

Medlem
Är man inte låst till Hilton så finns det ju en hel drös med hotell längs Bath road som man kommer till mycket enkelt med lokal bussen. Både ibis styles och novotel brukar ha betydligt bättre rates än så väl? Ingen personlig erfarenhet, men har svårt att tro att de inte skulle räcka för en sådan kort stay. Även Renaissance där har ibland riktigt bra priser (och är ett bra hotell enligt min erfarenhet).
 
Toppen