Senaste nytt

Överföra Eurobonuspoäng utan kostnad?

Är det så himla dyrt? Min mamma har tydligen 10 000 eurobonuspoäng ser jag (jag som sköter hennes konto). De går ut i september 2016. Om jag vill ha de till mitt konto så får jag betala 50 euro. Jag kan i varje fall inte komma på något billigare sätt att få 10 000 poäng än att betala 50 euro!?
Jag skulle bokat en inrikesresa med två segment/väg t&r istället...

Kostar det endast 50 euro? Och ger det verkligen 10 000 eurobonuspoäng?

Eller menar du att jag ska använda poängen till en inrikesresa?
Tror @ekf syftar på att det är bättre att spendera de poängen på en resa än att föra över dom.
10k poäng för 50€ är ändå rätt bra, ungefär 20 poäng per krona eller 5 öre per poäng. Det är definitivt mer än vad jag värderar poängen till.
Det kan ju dock dyka upp lite kampanjer i maj kanske där de rear ut bonusplatser för 10k till mer än inrikes.

• Gilla
Reactions: ekf
Tror @ekf syftar på att det är bättre att spendera de poängen på en resa än att föra över dom.
10k poäng för 50€ är ändå rätt bra, ungefär 20 poäng per krona eller 5 öre per poäng. Det är definitivt mer än vad jag värderar poängen till.
Det kan ju dock dyka upp lite kampanjer i maj kanske där de rear ut bonusplatser för 10k till mer än inrikes.
Okej, då förstår jag! Målet är att komma iväg till San Francisco i business, jag saknar cirka 15 000 poäng så de 10 000 poängen från mamma vore välbehövliga.:) Inrikes åker jag mest tåg.

Okej, då förstår jag! Målet är att komma iväg till San Francisco i business, jag saknar cirka 15 000 poäng så de 10 000 poängen från mamma vore välbehövliga.:) Inrikes åker jag mest tåg.
Familjekontofunktionen ska ju göras om i år. Det ryktas om att man ska kunna föra över poäng styckvis enligt någon konverteringskurs. Kanske bäst att vänta tills strax innan de går ut innan du gör något?, du kanske kan föra över utan kontantinsats..
Sen en heads up, det kan vara mycket svårt att hitta platser i business till SFO, så se till att vara ute i mycket god tid när du väl ska boka, typ 330 dagars framförhållning...

• Gilla
Reactions: Gus
Familjekontofunktionen ska ju göras om i år. Det ryktas om att man ska kunna föra över poäng styckvis enligt någon konverteringskurs. Kanske bäst att vänta tills strax innan de går ut innan du gör något?, du kanske kan föra över utan kontantinsats..
Sen en heads up, det kan vara mycket svårt att hitta platser i business till SFO, så se till att vara ute i mycket god tid när du väl ska boka, typ 330 dagars framförhållning...
Tack, bra tips! Poängen går ut först i september så kanske väntar tills dess! Hoppas att det blir som familjefunktionen på British Airways, den är ju suverän!

Ja, jag har förstått att just SFO är svårt! Men jag har tänkt att kombinera med Cancun så jag behöver bara biljett till SFO åt ena hållet! Och sen har jag fått tipset att exempelvis flyga med SAS till Chicago eller Washington och sedan vidare med United till SFO. Poängmässigt blir det lite dyrare men i skatter ingen stor skillnad.

• Gilla
Reactions: ekf
Hallå experter!

En fråga jag inte finner svar på,

Om någons poäng går ut 30/6-17, och den för över poängen till mig nu, och jag har för avsikt att boka en EB award resa snart men med utresedatum efter den 30/6-17, hur blir det då? Förfaller poängen ändå?

Någon som vet om detta fortfarande gäller vid överföring från ett konto till ett annat? €5 för 1000 eurobonuspoäng? Får bara "404" när jag försöker kolla på SAS.se :rolleyes:

• Gilla
Reactions: Gus
Toppen