Senaste nytt

Överföra Amex MR till BA - gräns på högsta antal poäng som får överföras

intuition

Medlem
Jag försöker flytta en blygsam summa MR poäng till mitt BA-konto. lite drygt 100 000 MR. Jag får då felmeddelandet "Det antal poäng du angett är högre än det högsta antal poäng som du kan överföra til den här partnern".

Jag har letat runt på amex sidor och hittar inget om en gräns. Och om det nu finns en gräns verkar 110 000 MR dvs 5 500 avios väldigt lågt satt. Men visst, förra gången jag flyttade MR flyttade jag bara 3 000 avios. Någon som vet om det finns en sådan gräns? Eller är det kanske bara deras sida som spökar med mig?

OK, jag testade olika summor av poäng och vid 100 000 MR får jag inte varningen. (överföringen går dock inte att slutföra iaf, "Ett fel har uppstått, ring kundtjänst")
Hur gör folk som har flera miljoner MR? Överför i batchar om 100k i taget?

Nej, jag gjorde den via appen. Tror du det löser sig via telefon så vore det ju nice. Tappar ju annars lite incitamenten att jaga MR.
Exakt. Har för mig att det sagts i medvind (Chatflights) att man kan ringa in och att det då är obegränsat. De pushar ju för points plus och avios så lär ju finnas en väg fram iallafall.

Toppen