Senaste nytt

Öppnas fler bonusplatser upp på sas närmare avresa?

Harpa1

Ny medlem
Hej!
Ny här och ber om ursäkt i förhand ifall frågan är skriven i fel del av forumet.
Gällande Eurobonus resor till/från USA, är det vanligt att det öppnas upp fler bonus platser närmare avgång eller beror det helt på bokningsgrad? Gäller resa i November i år.

Vanligt är en definitionsfråga, men till mindre populära destinationer händer det lite då och då, framförallt under vintern.
Populäraste destinationer och sommartid vänder det extremt sällan.

USA är stort, skiljer stort på destination. Väldigt mycket mer frekvent på Chicago än SF/LA

Om inte biljetterna är slutsålda händer det frekvent enligt min upffattning. Prova gärna på flyg i närtid redan nu för att få en uppfattning om tidsspann och omfattning.

Det händer men det går ju inte att förutse när riktigt så man får ha is i magen. Jag har bokat resa till NY med två dagars varsel för att jag fick för mig att fira nyår där. Revenue var svindyrt men kollade award för säkerhets skull, och det fanns gott om platser där.

Tänker du bara på bonusplatser på SAS egna flyg är https://awardhacks.se/ ett bra tips, ger snabb översikt över lediga platser.. så har du lite koll på den så ser du vad som dyker upp nära avgång och kan kanske dra lite slutsatser av det.

Toppen