Senaste nytt

Öppettider på SAS lounge i Chicago?

Ja precis. Passkontrollen på utresan och säkerhetskontrollen på hemresan är det jag har i åtanke. Överväger att testa MPC på utresan men läser om lite blandade upplevelser kring det.
MPC funkar ibland och ibland inte men det är aldrig sämre än att inte försöka. När den inte är igång hamnar du bara i vanliga kön. Så det kostar inget att prova.

Borde det inte vara så att allt går lite snabbare när man väl kommer fram även om man hamnar i vanliga kön? Kör alltid in MPC ifall.

Stjäl tråden lite istället för att skapa en ny, när det ändå pratas ORD. Ni som varit där i närtid, hur är det med köer? Media slår ju upp amerikanska flygplatser som kökaos men hur är det i verkligheten? Flyger SK C T&R inom kort så vad säger experterna?
Åkte hem i söndags kväll. Tog väl 10-15 min genom passkontrollen. Checkade inte in väska så kan inte uttala mig om det.

Vi fick med media hype syndromet samt rekommendationer på hotellet och vissa forum va i tid. Så åkte 5h innan flight. Blev långt loungehäng. Började med Air France M15, rätt liten men bra käk och riktig champagne.

Intressant nog vid hämtning av glas 3, sade tjejen att efter klockan 18 (tror jag) släppte de in fler folk inkl prio pass (säkert då AF kärran lämnat) och då byter de till cava och loungen blev snabbt riktigt full.

Vi bytte till Delta (M13) sky club vilken var ok. Bemannad bar men basutbud på dricka, sedan premium meny med kostnad.
Maten var sådär. Loungen var stor så fanns iaf gott om sittplatser.

Kikade snabbt förbi den gamla sas loungen M17, som hade bytt arrangör men satt en lapp med ”SAS” fast grå bakgrund och annorlunda typsnitt, så kändes sådär, vi sket i den. Minns den ändå som liten och trång med dåligt käk.

Ang immigration och väntetid så kom vi torsdagen och väntade nog ca 45-60 min att komma in i landet

Borde det inte vara så att allt går lite snabbare när man väl kommer fram även om man hamnar i vanliga kön? Kör alltid in MPC ifall.
I'm mpc är stängd så hamnar man i exakt samma kö och det tar exakt lika lång tid.

Ibland kan den bara halvöppen och allmän förvirring och de släpper in en mitt i den vanliga kön istället för där den börjar, och då går det såklart lite snabbare. Men jag tror inte det är direkt meningen att det mellanläget ska finnas...

Intressant nog vid hämtning av glas 3, sade tjejen att efter klockan 18 (tror jag) släppte de in fler folk inkl prio pass (säkert då AF kärran lämnat) och då byter de till cava och loungen blev snabbt riktigt full.

Stämmer bra. När Air France planet boardar så plockar de bort både champagne och förenklar även matutbudet. Både den finare osten och charkuterierna blev utbytta till enklare varianter.

Toppen