Senaste nytt

Önskar resa till värmen med familj. Hjälp uppskattas

Linber

Ny medlem
Hej.

Vi är en familj två vuxna och tre barn (varav yngsta 2 mån) därmed sista går som spädbarn.

Jag har aldrig bokat med poäng tidigare och skulle gärna vilja ha hjälp om hur man går tillväga och möjligtvis förslag. Ringde till SAS men de bad mig hitta leg to leg själv först..

Vi önskar flyga till värmen någongång mellan vecka 43-45 plus minus dagar beroende på bäst alt m flyg.
Vi önskar vara borta 12-14 dagar.

Länder som lockar - Thailand, seyschellerna, Mauritius, Dubai och Madeira.

Jag har 300.000 poäng och två voucher 2-1. (Så båda voucher går på alla fyra resenärer) Att utnyttja.

Någon hjälte så har tid att hjälpa en småbarnsfamilj
 

amerikatt

Medlem
Hjältar finns det gott om här, men har du inte gjort minsta lilla ansats till att söka på resor själv efter ditt samtal med SAS tror jag hjätedåden uteblir. Det finns kilometervis av trådar om hur man söker på bonusresor här och innan jag bokade mina första poängresor hade jag nog läst på i cirka ett halvår för att klura ut alla trix och tips.

Det här är ingen resebyrå, utan ett forum där man bidrar och får hjälp när man själv kört fast efter att ha tagit del av allt innehåll här/försökt med alla medel själv/stöter på problem som inte tillhör det vanliga. Ex gratia är inget jag sysslar med, men det finns mer eller mindre bra resebyråer som kan sprätt på dina poäng mot kostnad. Avsikten är inte vara otrevlig, utan att poängtera att man faktiskt får lägga ned lite mer krut på att söka en bonusresa än att ringa kundtjänst (som korrekt påpekar att du själv får göra jobbet) och sedan vända sig hit.
 

MartinH

Medlem
Hej.

Vi är en familj två vuxna och tre barn (varav yngsta 2 mån) därmed sista går som spädbarn.

Jag har aldrig bokat med poäng tidigare och skulle gärna vilja ha hjälp om hur man går tillväga och möjligtvis förslag. Ringde till SAS men de bad mig hitta leg to leg själv först..

Vi önskar flyga till värmen någongång mellan vecka 43-45 plus minus dagar beroende på bäst alt m flyg.
Vi önskar vara borta 12-14 dagar.

Länder som lockar - Thailand, seyschellerna, Mauritius, Dubai och Madeira.

Jag har 300.000 poäng och två voucher 2-1. (Så båda voucher går på alla fyra resenärer) Att utnyttja.

Någon hjälte så har tid att hjälpa en småbarnsfamilj
Här har du konkret info hur du bokar Thai, som släpper 180 dagar innan. Du skall alltså börja söka kring 20 april typ.
Dina poäng räcker inte riktigt till 4xbusiness till Asien. Inte säkert du hittar 4 platser på samma flyg ändå iofs.
 
Toppen