Senaste nytt

Öl och Mat i Krakow

jerixon

Medlem
IMG_20211023_152946.jpg

Mycket bra öl här =)
 

Rokkoko

Medlem
Tack för alla tips i tråden. Jag och tjejen gjorde torsdag-söndag i Krakow. Vi bodde på Mercure Stare Miasto. Det blev tyvärr ingen uppgradering trots guldmedlem, men är ändå nöjd med rum och läge. Påfallande tysta rum trots fönster mot gatan. Vi käkade bl.a. Starka och Pimiento i Kazimierz. Vad gäller Starka slarvade jag vid bokning och såg inte att man behövde få en bekräftelse av restaurangen. Någon sådan dök aldrig upp, men väl på plats löste de ändå ett bord till oss. Stället var annars riktigt mysigt och maten mycket prisvärd. På Pimiento lyxade vi till det lite men det var också prisvärt.

Vad gäller ölställena var vi bl.a. förbi Multi Qlti, Nowy Kraftowy, House of Beer, Omerta, Bropub och Craftownia, . Jag gillade nog bäst utbudet på Nowy Kraftowy, men många av ställena hade snarlika öl. De tre första ställena var ganska stora medan Bropub och Craftownia var mindre. Jag tyckte om Craftownia och gillade musiken de spelade under tiden vi var där. På Bropub kom en gäst in med sin uggla(!). Mycket märkligt!

Krakow var hur som helst riktigt fint. Vi testade också bl.a. botaniska trädgården och så var vi ute vid Oskar Schindlers emaljfabrik. Gick inte in där då det var slut på tider för dagen men vi testade i stället konstmuséet vägg i vägg.
 

Direktorn

Medlem
Första gången jag besöker Krakow och ska bo på Radisson blu. Har bokat Starka första kvällen. Någon som har tips på vilket taxibolag/ transfer som är bra från flygplatsen?
 
Toppen