Senaste nytt

Öl och Mat i Krakow

jerixon

Medlem
Tjenare forumet.

Längesedan man fick be om tips, men nu är det dags!

Ska snart till Krakow och behöver lite tips på mat och dryck.
Behöver inte vara fancy utan craft beer och rustik mat primeras.
Frugan gillar vin dock, så vinbarer med lite mat kan vara aktuellt en kväll.

Bor på Doubletree 3 nätter och har 2 heldagar i stan, så 2 bra middag vill jag gärna hinna med var av ett av ställen bör vara öppet Söndagar.

Tack på förhand!
 

palmen

Moderator
Pod Wawelem brukar väl rekommenderas för rustik mat, kan vara lite kö dock.

Pod Wawelem Kompania Kuflowa
+48 12 421 23 36
Google Maps

Dåligt uppdaterad på ölställen då det är några år sedan nu men de jag märkt upp på kartan som inte stängt är:

Wodka bar - man kan få flights med vodka
House of beer
Multi Qlti tap bar
 

jerixon

Medlem
Skönt,

Har jag några ställen varje fall att fukta strupen på :)


Pod Wawelem brukar väl rekommenderas för rustik mat, kan vara lite kö dock.

Pod Wawelem Kompania Kuflowa
+48 12 421 23 36
Google Maps

Dåligt uppdaterad på ölställen då det är några år sedan nu men de jag märkt upp på kartan som inte stängt är:

Wodka bar - man kan få flights med vodka
House of beer
Multi Qlti tap bar
 

Nicasp

Medlem
Restaurang Starka i de judiska kvarteren. Mycket rustik och god mat. Dessutom en mängd olika egna smaksatta vodkavarianter. Mycket trevliga barer runt om i de judiska kvarteren (Kasimierz).
 

Mimer

Medlem
Min craft beer drickande kollega i Krakow brukar hänga på Multi Qlti och Omerta vet jag. Har dock inte koll på maten som serveras där.
 

jerk

Medlem
Var dit innan pandemin! Kan rekomendera stekRestaurangen ”Cargo”. Passa även på göra en youtube på min vistelse. Samma hotell som du ska på. Det ligger lite utanför city men poolen va nice. Ca 1100kr betala jag där för en natt 2019 okt.
 

Attachments

  • AB626BC8-FBC5-44C8-A6BC-0AE9FBBC2F70.jpeg
    AB626BC8-FBC5-44C8-A6BC-0AE9FBBC2F70.jpeg
    55 KB · Visningar: 115
  • 9E98F1FA-CEBE-4BB8-AA77-20BDEA3A2279.jpeg
    9E98F1FA-CEBE-4BB8-AA77-20BDEA3A2279.jpeg
    65,3 KB · Visningar: 115
Last edited:

011430121

Medlem
Var dit innan pandemin! Kan rekomendera stekRestaurangen ”Cargo”. Passa även på göra en youtube på min vistelse. Samma hotell som du ska på. Det ligger lite utanför city men poolen va nice. Ca 1100kr betala jag där för en natt 2019 okt.
Håller helt med om Cargo men när jag går in och söker verkar den vara tillfälligt stängd
En liten nackdel med Doubletree är att det ligger utan för stadskärnan, men hotellet har bra spårvagnsförbindelse till stan men först 5 minuters promenad till hållplatsen
 
Toppen