Senaste nytt

Ökning av poängkostnad på SAS för uppgradering på flygplatsen?

Tills det är bekräftat får vi nog ta det som ett rykte. Ingen verkar klaga på hur mycket enklare det blir att tjäna poäng. Det brukar ju dock resultera i att det går åt mer poäng när man väl vill nyttja dom.

Självklart tråkigt om det visar sig stämma, men det är bara att anpassa sig till det nya och värva en till person till Amex för varje uppgradering man tänkt göra så är man ändå plus :)

Värva här på forumet är ju ett skämt med 100 Pers som på 1 sekund skickar skriptade värvningsmail. Bryr mig inte ens att försöka längre..

Värva här på forumet är ju ett skämt med 100 Pers som på 1 sekund skickar skriptade värvningsmail. Bryr mig inte ens att försöka längre..
Det finns många personer utanför forumet att värva, tips från coachen.
Inte direkt svårt att sälja in ett gratis kort som ger minst 12k poäng till båda parter.

Jag har tyvärr fått detta bekräftat från en intern källa: (inte kundtjänst)
"Effective: 11APR17 the EB point price for instant upgrade at station (SK flights Longhaul) has increased in order to better match levels set in point/cash in Plusgrade bidding system"

Intressant anledning SAS nämner då uppgraderingar via Plusgrade ger poäng enligt nya bokningsklassen vilket i princip gör gateuppgraderingar "ännu" dyrare från 11/4 i förhållande till uppgraderingar via Plusgrade.

Jag hålller dock med Palmen om att det är lättare att tjäna poäng (bortsett via flygresor, haha) och då är det inte förvånande att SAS även gör det dyrare att förbruka poängen. Så troligen går detta jämt ut för oss som omsätter större volymer poäng.

Dock stämmer jag in i kören om att detta inte är enda förändringen (läs: försämringen) som är på gång, väntar nervöst på EuroBonus 3.0

Det var tidigare ganska OK värde att uppgradera med poäng (men inte så bra att jag gjorde det automatiskt), men nu blir det faktiskt riktigt dåligt värde. Speciellt i och med att Plusgrade ger intjäning i uppgraderad kabin!

Vet inte riktigt hur de tänkte här när de säger 'in line with costs from Plusgrade'...

Jag tycker inte det är ett dugg enkelt att tjäna poäng med SAS. Visst blir det ca 50-100k per år via Amex spend och typ 200k på flyg, men jag har 0 på värvningar, 0 på shop, nära 0 på hyrbilar och hotell (hyr sällan bil på kedja där det går att få poäng eller hotellkedjor som tillåter double dip).

Alltid tråkigt med försämringar för oss kunder.

Det är väl en del i Eurobonus 3.0, om poängen dessutom aldrig ska gå ut som det talats om så bör ju poängvärdet devalveras. Hoppas inte de höjer på vanliga poängresor också.

Speciellt i och med att Plusgrade ger intjäning i uppgraderad kabin!
Med mindre man ex är bokad i Plus flex och budar på C. (ger faktuellt poäng för uppgraderad klass, men utfallet är oförändrat)

I samma ton som många tidigare i tråden, låt oss se när officiell info dyker upp.

Toppen