Senaste nytt

Ökentips i Kalifornien

hagmar

Medlem
Har bokat biljett till LA i slutet av september. Nu har jag kommit på att jag nog vill göra öknen i CA. Jag har igen aning om vad. Ska besöka Palm Springs. Har bara åkt igenom där förut. Är det värt att besöka Joshua Tree NP?

Jag vill gärna ha lite udda och annorlunda tips. Hotell som är kul. Det måste finnas pool för det kommer nog vara varmt.

Hit me.

Kan rekommendera detta!
JW Marriott i Palm Springs är härligt. Man bör gå och kolla på Sinatras grav.

Sen om du som jag är intresserad av countrymusik så är Joshua Tree Inn ett måste. Där dog legenden Gram Parsons. Minimuseum finns.
 

sembl

Medlem
Jag minns minsan rutten, kanske utan tvekan roligare än 1an. Och helt fri från trafik förutom en lastbil då och då.
 

srg

Medlem
Jag skall åka San Francisco -> San Diego med några avstickare i början på September och är också väldigt sugen på en sväng in i öknen, primärt Palm Springs, förbi Salton Sea och kanske en natt i Borrego Springs som verkar vackert.
 

chazzie

Medlem
Jag kan också slå ett slag för Death Valley! Det är en väldigt speciell plats och i september får man köra hyrbil där igen (har för mig juni-juli-augusti brukar vara no-no p.g.a. höga temperaturer). Landskapet är fantastiskt och trollbindande, en av de mest häftiga upplevelser jag varit med om.

Jag har inte varit i Joshua Tree men den står på todo-listan, det verkar rätt fränt också. Att köra några mil på 66:an är inte fel heller, det finns en hel del spännande i CA och AZ efter den vägen som tidigare beskrevs.
 

JP-

Medlem
Körde från LA till Vegas via Death Valley/Mojave istället för "vanliga vägen". Rekommenderas!

Eller kan man göra som vi tänkte göra. Köra genom Yosomite på vintern med hyrbilen. (Februari) ;)
 

Börnen

Medlem
Jag kan också slå ett slag för Death Valley! Det är en väldigt speciell plats och i september får man köra hyrbil där igen (har för mig juni-juli-augusti brukar vara no-no p.g.a. höga temperaturer).

Jag var där med hyrbil förra veckan. Varken läste eller hörde om några förbud men vem vet :)
 
Toppen