Senaste nytt

Återkvalificering American Airlines Executive Platinum

Okej, då har jag fått bokat steg 1 i varje fall. Är inte riktigt vän med nya utseendet på aa.com och gillar inte att man måste välja Sverige som land nu. Men, att boka via "svenska" sidan gav lite intressanta routings som kanske inte är optimala för att samla poäng men lite roliga att testa tyckte jag. Så nu ser men resa ut som följer bokade i boxningsklass A.
Skärmavbild 2016-11-29 kl. 17.32.18.png

Får se hur jag skall lösa återstående poäng nu då för att behålla mitt EXP!

Intressant routing. Har aldrig sett dem erbjuda Swiss på svenska hemsidan. Hoppas du fick ett bra pris på en biljett i första klass. :)

Hur mycket saknar du i och med att AA51 kommer ge dig 9502 EQM? Om jag räknar rätt baserat på ovan inlägg är det cirka 7000 EQM som saknas?

Kanske en MR med utgångspunkt i Europa innan du kommer till Dallas? Det känns ju ganska riskabelt att vänta med de sista milen tills du kommer till Dallas...

Intressant routing. Har aldrig sett dem erbjuda Swiss på svenska hemsidan. Hoppas du fick ett bra pris på en biljett i första klass. :)

Hur mycket saknar du i och med att AA51 kommer ge dig 9502 EQM? Om jag räknar rätt baserat på ovan inlägg är det cirka 7000 EQM som saknas?

Kanske en MR med utgångspunkt i Europa innan du kommer till Dallas? Det känns ju ganska riskabelt att vänta med de sista milen tills du kommer till Dallas...
Jag saknar ju 16900 i dagsläget. AA51 ger 9502 om vi båda räknat rätt.
Jag har helgen 16-18/12 på mig för att göra något MR för de 7400 EQM som saknas. Jsgntittar lite på möjligheter att göra ett MR från Dallas men inte hittat något intressant än.

Det verkar vara väldigt knpeigt att hitta bra erbjudanden från Dallas (föga förvånande med tanke på att American dominerar den flygplatsen totalt).

Till och med en ekonomibiljett till Hawaii och tillbaka med vändande plan kostar ju en förmögenhet :( För att inte prata om vad biljetten kostar i F.

Det verkar vara väldigt knpeigt att hitta bra erbjudanden från Dallas (föga förvånande med tanke på att American dominerar den flygplatsen totalt).

Till och med en ekonomibiljett till Hawaii och tillbaka med vändande plan kostar ju en förmögenhet :( För att inte prata om vad biljetten kostar i F.
Precis, det finns inte direkt något attraktivt från Dallas vad jag kan hitta.

Vad om du hoppar över till United hubben Houston och börjar där? Finns det bättre priser därifrån?
Jag skall ner till Houston och hålla kurs 28-29/12 så det är ju ett alternativ. Kommer köra ner från Dallas till Houston så en resa Houston-XXX-Dallas kan ju vara ett mycket bra alternativ.

Houston borde kunna vara ett alternativ. Jag hoppas du lyckas behålla ditt Executive Platinum. Vi är ju inte så många svenskar antar jag ;)

Frun och jag lyckades precis återkvalificeras oss. Det ironiska var att i onsdags klockan 17 fick vi var sitt mail från American med erbjudande om att mot betalning förlänga status även för 2017 för det facila priset av $1299. Vi återkvalificerade oss dock i fredags veckan innan. 6 timmar senare kommer ett mail som gratulerar oss till att vi återkvalificerat oss...

Houston borde kunna vara ett alternativ. Jag hoppas du lyckas behålla ditt Executive Platinum. Vi är ju inte så många svenskar antar jag ;)

Frun och jag lyckades precis återkvalificeras oss. Det ironiska var att i onsdags klockan 17 fick vi var sitt mail från American med erbjudande om att mot betalning förlänga status även för 2017 för det facila priset av $1299. Vi återkvalificerade oss dock i fredags veckan innan. 6 timmar senare kommer ett mail som gratulerar oss till att vi återkvalificerat oss...
Jag skall kolla lite på resor från Houston här under helgen.

Vad jag vet är vi de enda på forumet med EXP så det är ju lite kul!

Toppen