Bryant
Medlem
Är man helt enkelt velig så ser jag detta som okej beteende. Om tanken var att göra detta från början så skulle jag säga att det är dåligt beteende, riktigt low life beteende, att utnyttja systemet.
Low life.. Du får gärna utveckla! För att göra storyn aningen längre så kan jag meddela att jag och butiken gjort upp i förväg att jag skulle återkomma efter att ha testat prylen hemma. Fungerade allt skulle jag återkomma, häva köpet och köpa samma pryl till ett bättre pris. Inget jag satt i system för att tjäna poäng, ville bara testa om det funkade och det gjorde det.
Ja, faktiskt inte schysst... skulle ju lätt kunna få ihop 100 000 EBP på att springa runt och köpa och sen få pengar tillbaka till vanligt bankkort, om man bara orkade. Går dubbelt så snabbt under en kampanj. Jag tror t ex inte IKEA eller Clas Ohlson skulle bråka om man satte in ett annat kort vid återbetalningen. Men inte schysst metod...
Frågan är vad som händer om man köper t ex en dyr flygbiljett för sept 2014 och betalar med Diners idag (igår på kampanjen), och sedan löser in den i juni 2014, kommer systemet ihåg att man fått dubbla poäng då?
För vem är det inte schysst? Vem har tagit skada? Vilket system utnyttjar man?