Senaste nytt

Återinförda EU-regler på 100 ml vätskebehållare i ALLA säkerhetskontroller från 1 sept -24

CPH såg jag har installerat 2 i CPH express och verkar som fler är på G - någon som vet vilket bolag det är som tillverkat dem?
Svarar mig själv:

”The CT scanner itself is American and supplied by the company Rapiscan. They have also supplied the even larger CT scanners that all checked luggage passes through before it is loaded onto the planes.”

Tråkig utveckling men personligen är det lite för många flygplatser som har kvar begränsningarna så jag (och frun) håller oss alltid till 100ml-reglerna. Det enda som var lite bekvämt på terminal 5 var att slippa ta ut påsen, men hitills tror jag att min väska bara klarat ett par genomkörningar utan att bli utvald för granskning så tidsbesparingen har nog varit negativ än så länge.

• Gilla
Reactions: hco
Le Monde skriver att det är efter tryck från amerikanerna som kontrollerna införs, då maskinerna under vissa väldigt specifika förutsättningar inte upptäcker sprängämnen tillförlitligt.

Hoppas maskinerna kan fixas, annars har man ju spenderat en massa pengar på värdelösa scanners.

Toppen