Senaste nytt

Återigen möjligt att boka 2-4-1 med Eurobonus på hela Star Alliance (2020-07-10)

Ringde just och pratade med Tallinn då jag varit funderat på vad som händer med vouchern eftersom resandet ser ut att utebli ett tag till. Tydligen skall vouchers som förlängts till sista augusti förlängas automatiskt till sista november. Detta kommer tydligen ske i augusti - så till dess kommer den ligga med utgångsdatum sista augusti.

Så vi får lite mer tid på oss:)
Det där var ny info men jag antar att många blir glada över det. Får hoppas de går ut med det officiellt också så vi slipper lita på något från kundtjänst.

Hade inte kolla på detta - skedde det automatiskt eller måste man kontakta AMEX eller SAS?
Ingen aning, men ska ha varit så för alla. Har din fallit bort är det nog bra med ett samtal så löser de säkert det.

Jahapp, TG flighter från Tokyo verkar gå som Waiting-list..... Satt en god stund och försökte boka lite routings och de gick inte. Hon i andra sidan luren sa att just Biz och First är lite problematiska just nu fortfarande.

Jag som hade byggt en fruktansvärt bra resa.....

Jahapp, TG flighter från Tokyo verkar gå som Waiting-list..... Satt en god stund och försökte boka lite routings och de gick inte. Hon i andra sidan luren sa att just Biz och First är lite problematiska just nu fortfarande.

Jag som hade byggt en fruktansvärt bra resa.....
Mer än 89 dagar bort du försökt boka så går det inte, rapporterats om det i början på tråden vad som gäller för Thai.

Ingen kö för mig heller. 89 dagar på TG sa de till mig, 6 oktober var senaste han kunde boka.

Är lite surt med TG då det är väldigt många flighter mot asien som går just med dem när jag nu tittar på lite resor till våren 2021. Framförallt när det inte går att få till Singapore Airlines. Visst finns några med Turkish men längre flygtid och inte samma utbud den tid jag tänkt. Men men så kan det ju vara och TG var väl även svårbokat tidigare om jag kommer ihåg rätt. Gäller det föresten alla TG flyg, även intra asien?

Är lite surt med TG då det är väldigt många flighter mot asien som går just med dem när jag nu tittar på lite resor till våren 2021. Framförallt när det inte går att få till Singapore Airlines. Visst finns några med Turkish men längre flygtid och inte samma utbud den tid jag tänkt. Men men så kan det ju vara och TG var väl även svårbokat tidigare om jag kommer ihåg rätt. Gäller det föresten alla TG flyg, även intra asien?
Hon jag prata med på svenska kundtjänst försökte så gott hon kunde att få igenom men just TG flighterna jag försökte boka från Tokyo och Bangkok gick ej. Vi försökte svänga via Seoul, Jakarta och Shanghai med ANA för sedan vidare med TG ner till BKK men inget gick, allt var "watinglist" eller att hon inte fick upp de alternativen.

Utan att nämna några datum då jag vill boka dem själv, med nya Suites är det väl LHR och FRA och Ja jag hittade 2 platser på datum med ANA F, dock får man verkligen leta. De flyger även från MUC men där tror jag det är gamla suites.

Intressant att det gick att hitta 2 platser i nya F. Har väl inte gått pre-corona om jag kommer ihåg rätt. Har ju tidigare suttit och tänkt hur jag ska lyckas dumpa sambon hemma för att få till nya F hehe :)

Utan att nämna några datum då jag vill boka dem själv, med nya Suites är det väl LHR och FRA och Ja jag hittade 2 platser på datum med ANA F, dock får man verkligen leta. De flyger även från MUC men där tror jag det är gamla suites.
Jag tänker typ 2021 någon gång. Är det mer i närtid du hittat för 2 personer? :)

Toppen