Avbokade en plus pro inom Europa igår... Får se hur lång tid det tar att få något tillbaks.
Tjenamoss.
Har precis samma, Pro Plus för firmans räkning men på personligt AMEX, avbokad 1:e Mars eller något sådant, inga pengar (ca 3000) syns till. Tänkte att jag skulle göra en claim.
Men sen kom jag på...
Jag sitter även på en framtida (privat) semesterbokning för ca 20 000 i Plus saver (tio dagar i Juli) till Spanien för massa PAX. Räknar iskallt med att de kommer att ställa in flighten så jag får full refund ist för 20 000 - n x 650 SEK i avgift. Nu börjar jag helt ärligt fundera på om bolaget hinner konka innan det händer.
Hur hade ni resonerat -
-Låta den senare ligga och claima den första hos AMEX
-makulera den andra, vänta ett tag och claima allt
-Vänta tills de (ev) ställer in den andra och då claima allt?
Ju längre det går desto större risk för ev. konkurs och då lär AMEX kanske inte vara så sugna längre... Blir ändå lite pengar på totalen...
Kanske bäst med en fågel i handen än tio i skogen?
Vet inte om jag är själv i detta, men du är med på att det är en katastrof utan motstycke som vi nu upplever, och SAS kämpade och kämpar tills för nån dag sen troligen med att överleva och du vill claima SAS för 3000sek som dessutom är för firmans räkning? Känns som du bara vill jävlas med SAS?
Vet inte om jag är själv i detta, men du är med på att det är en katastrof utan motstycke som vi nu upplever, och SAS kämpade och kämpar tills för nån dag sen troligen med att överleva och du vill claima SAS för 3000sek som dessutom är för firmans räkning? Känns som du bara vill jävlas med SAS? De 20k som du har privat är jag helt med på att du är noga med att få in, och har all förståelse för det. Men även de borde du i rimlighetens namn låta dem få lite tid på sig att betala.
Precis det som är poängen. Plus pro kostar väsentligt mer än andra biljetter, med den enda adderade förmånen att det är fullt återbetalningsbart. Det rimliga är att ett företag som tar emot pengar på villkoret att kunden kan när som helst avboka och få pengarna tillbaka behöver sätta av pengar till att faktiskt hantera det löftet. Det verkar SAS inte ha gjort, och i stället hanterar man återbetalning på full-flex biljetter manuellt i kön för covid-återbetalningar.Lite underlig inställning. @Berguv har betalat dyrt för en fullt avbokningsbar biljett, och nu får han inte pengarna, efter två månader. Att fundera på hur man ska göra för att få tillbaka pengarna kan ju knappast räknas som att "bara jävlas"?
...