Senaste nytt

Återbetalning för inställt Norwegian-flyg

Tamas

Medlem
Har ni också fått erat inställda flyg borttaget från webbsidan när ni loggar in? Blir svårare att bevisa att flyget blivit inställt närmar startat kortreklamationsärende.

känns konstigt att norwegian skulle göra det

Japp, flyget finns inte. Hittar inte ens när.jag söker med bokningsnummer. Enda jag kan ladda ner är resekvittot som har redan fått per mejl. Hoppas kortbolaget accepterar det som finns.
 

Homer

Medlem
Svårt att tro att återbetalning av biljetter räknas som helt nödvändigt

Norwegian betaler bare «helt nødvendige» regninger | DN
– Bare absolutt helt vitale operasjonelle fakturaer blir betalt, skriver selskapet i meldingen.
I en mer detaljert beskrivelse står det at de aktive betalingene knyttes til: «minimal flyoperasjon, minimale lønnskostnader, kritisk IT-infrastruktur, og andre kritisk operasjonelle betalinger, primært relatert til syv fly i drift».
 

Capa

Medlem
Japp, flyget finns inte. Hittar inte ens när.jag söker med bokningsnummer. Enda jag kan ladda ner är resekvittot som har redan fått per mejl. Hoppas kortbolaget accepterar det som finns.

Precis, hittar inget Mail från Norwegian där det står att flyget är inställt. Fick aldrig något sådant utan det stod bara när man loggat in. Nu finns som bekant inga spår alls av bokningen.. återstår att se om Amex godtar detta..
 

MTheC

Medlem
Precis, hittar inget Mail från Norwegian där det står att flyget är inställt. Fick aldrig något sådant utan det stod bara när man loggat in. Nu finns som bekant inga spår alls av bokningen.. återstår att se om Amex godtar detta..
När jag reklamerade hos SEB var detta inget problem, min erfarenhet är att SEB annars är tuffare än AmEx så tror inte du får problem med
det. I synnerhet inte i nuvarande läge då i princip alla flyg är inställda.
 

Capa

Medlem
När jag reklamerade hos SEB var detta inget problem, min erfarenhet är att SEB annars är tuffare än AmEx så tror inte du får problem med
det. I synnerhet inte i nuvarande läge då i princip alla flyg är inställda.

Tack för info. Har ett sådant ärende med Norwegian hos SEB också (SAS MC), så hoppas att du har rätt :). Amex bad om komplettering avseende just detta men då svarade jag bara med mailet jag fick av Norwegian som var mer av typen "Your flight has been changed" och sedan bara en inloggningsknapp i mailet så det säger inte så mycket.. Amex har inte återkommit efter det så får väl anta att de är nöjda tills vidare..

Har även en inställd resa hos SAS där jag begärt återbetalning för en månad sedan. Vill gärna ge SAS the benefit of the doubt men hur länge ska man vänta innan charge back? Finns det någon frist här alltså någon risk med att vänta för länge med att reklamera köpet?
 
Hej igen alla,

Jag har nu (hör och häpna) fått tillbaka pengar från Norwegian för inställda flighter.

Jag ansökte om återbetalning 20/3 och fick 30/4 tillbaka alla pengar för flygbiljetterna.

Därmed är de alltså snabbare än SAS.

Ngn annan som också fått tillbaka från Norwegian?
 

Migato

Medlem
Hej igen alla,

Jag har nu (hör och häpna) fått tillbaka pengar från Norwegian för inställda flighter.

Jag ansökte om återbetalning 20/3 och fick 30/4 tillbaka alla pengar för flygbiljetterna.

Därmed är de alltså snabbare än SAS.

Ngn annan som också fått tillbaka från Norwegian?

Har ännu inte fått något, skapade återbetalningsärende 7e april.
 
Samma dag härmed! Inte hört något!
@Fredrik Sund Fick du pengarna rakt in tillbaka på kortet eller kom det något mail också?

Jag fick ett mail dagen innan, sedan pengarna insatta på kortet.
"This is just a quick note to let you know that we have now processed your ticket refund request for the following ticket(s): 328-7xxx89805, 328-73xxx90750.

These funds will be returned to the form of payment in your booking as soon as possible. If you booked your ticket through a travel agency, please contact them for your refund.

We thank you for your patience, and we’re looking forward to welcoming you on board again soon."
 

Mr Phil

Medlem
Hej igen alla,

Jag har nu (hör och häpna) fått tillbaka pengar från Norwegian för inställda flighter.

Jag ansökte om återbetalning 20/3 och fick 30/4 tillbaka alla pengar för flygbiljetterna.

Därmed är de alltså snabbare än SAS.

Ngn annan som också fått tillbaka från Norwegian?
Yes! Jag ansökte om återbetalning 21/3 för 2 olika Norwegianbokningar och fick pengar tillbaka 4/5 för samtliga biljetter. Riktigt otippat...
Har 3 liknande case med SAS och inga pengar i sikte...
 
Toppen